PelleL 0 Postad 18 Juli Som topic lyder, vad är detta för något? Sitter mitt i durken på min Ryds 510gt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 563 Postad 18 Juli Fäste för stötta till ett kapell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 419 Postad 18 Juli Förmodligen fäste till ett bordsben. Typ: 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 563 Postad 18 Juli Ser för klent ut för att vara till ett bordsben. Möjligen om bordet också har ett fäste i sittbrunnssargen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 44 Postad 18 Juli Det är helt säkert till ett bord. Jag har så i min Ryds 548, ett ganska litet runt bord med ett enda ben. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PelleL 0 Postad 18 Juli Då kan vi nog konstatera att det är fäste för ett bordsben. Ska nog försöka hitta en lösning för att sätta igen det då det samlas vatten däri. Kan det vara där man får in vatten mellan skroven? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 485 Postad fredag kl 17:19 I en del båtar följer det ett täcklock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 173 Postad fredag kl 17:34 Hej Ryds 510 GT hade inte bordsskiva men efterföljaren 510 GTI hade som tillval, se bilder i länk nedan. Det skiljer även på innerlinen mellan dessa modeller och bordsskivan kunde även användas som iläggsskiva för solbädd. https://www.skipperi.se/hyra-båt/ryds/crossmax-gti-510/5737 Klicka på visa bilder och bläddra framåt. Så sannolikt eftermonterat uttag för stödbenet till en bordsskiva på din 510 GT. 2 timmar sedan skrev PelleL: Kan det vara där man får in vatten mellan skroven? Ja det är ju inte helt omöjligt om någon av föregående ägare missat att täta ordentligt mellan flänsen på uttaget och durken på båten. För det är väl inget hål i botten på uttaget? Tycker mig skymta en logotyp i botten, kan du se vad det är? Är det gänga invändigt i uttaget? Har du mycket vatten i dubbelskrovet? Kan ju även komma från en otät dyvika (bottenplugg), otät bordsgenomföring till självläns (om det finns) mm. Du får kolla runt lite på durken och titta efter misstänkta ställen det kan läcka genom. Om du lossar och tätar om, använd SIKA 591 eller liknande, inte silikon. Mvh Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser