Georg_Ohm 5 049 Postad 5 Augusti 2 timmar sedan skrev Mackey: Nu blir vi invaderade djupt inne i Stockholms skärgård! 😉 Bättre med Ola än med Pjotr. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 767 Postad 6 Augusti (redigerade) 14 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Bättre med Ola än med Pjotr. Vi hade iofs. några ryska vänner ombord i söndags, men ingen hette Pjotr. En heter Olga, nästan som Ola. Redigerad 6 Augusti av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 306 Postad 6 Augusti 17 timmar sedan skrev Mackey: Nu blir vi invaderade djupt inne i Stockholms skärgård! 😉 Det är ju en Najad, de seglar långt och är alltid välkomna! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 276 Postad 6 Augusti 2025-08-02 vid 13:17 skrev Georg_Ohm: Vänern som sjö, det mellan landmassorna gillade jag ju inte, iallafall inte den hemska korta, brytande dyningen som dessutom hade en annan våg i 45° uppe på sin rygg, trots att det inte blåste speciellt mycket. Men nordostlig vind är vad som sades, rätt sällsynt sommartid även på Vänern, liksom här hemmavid. Å andra sidan hade vi även ett par överfarter eller turer en bit utanför kusten där det var nästan spegelblankt vatten. Om du hade frågat mig när vi tumlade runt i dyningen där på södra Värmlandssjön norr om Djurö, om jag kunde tänka mig att få båten upplyft med en jättestor transporthelikopter för omedelbar transport till det värsta blåshålet i Bohuslän, ”Tjurpannan” hade jag sannolikt svara ”ja”… 😀… Men allt annat var ju bra, även vädret! Ok, det är väl om den besvärliga dyningen på Värmlandsjön, i Kinneviken och på Dalbosjön jag får berätta för @Makro, @anuba och andra västorienterade forumdeltagare, så kanske dom håller sig i våra hemmafarvatten. Och Makro lär väl kunna alla danska räknetal nu..? Jo Danmark är alltid fint och Kattegatt kan bråka med med dyning, ström och vindkantringar, men vi fick ju smaka på lite Vänersjö förra året då vi körde Dalslands kanal men det har inte avskräck så vi planerar för en Vänerresa de närmsta åren likt den ni gjort nu, så jag tackar för tipsen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser