Sunseeker47 5 Postad 5 Juni Hej! Jag har en Sunseeker Camargue 47 och den har ett jollegarage under den aktre solbädden, där den bakre sektionen under solbädden lyfts upp hydrauliskt när jollen vinschas in/ut. På babords sida så saknas det en packning (som ser ut att vara i plast) i "garage luckans" infästning i båten. Se bilder på BB sida där det saknas packning samt SB sida där packning finns samt bild på hela "garageluckan" för en helhetsbild. Har någon i detta kunniga forum något förslag var man kan finna den ljusgrå plastpackningen som saknas på BB sida? En väg att gå kan vara att vända sig till Sunseeker i England men lyssnar av först om någon i detta kunniga forum har något förslag på var jag kan finna en sådan packning på hemmaplan först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 246 Postad 6 Juni (redigerade) Är nog snarare en enkel lagringsbussning av något plastmaterial som saknas, som gör att metalldelarna inte ska gå mot varandra och orsaka oljud. Lätt att tillverka för någon som har tillgång till en svarv. Redigerad 6 Juni av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 742 Postad 6 Juni Håller med @Hybro, det är en plastbussning som du saknar. Om du mäter dimensionerna (inner/ytterdiameter) blir det mycket lättare att tipsa om alternativ. Annars är det väl ett mail till tillverkaren (eller fråga på ett Sunseeker-forum) som skulle kunna vara ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunseeker47 5 Postad 6 Juni Hej Hybro och IngemarE, Tack för svar och jag mäter inner/ytterdiameter på plastbussningen så ser vi om den finns att köpa alternativt om plastbussningen måste tillverkas. Provar också om den svenska generalagenten för Sunseeker har någon mer information. Än en gång tack för era svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 246 Postad 6 Juni Hade jag haft jobbet kvar, så skulle jag gjort en sån åt dig för en pilsner. Knalla in på nåt Industriprogram (Gymnasieskola) till hösten och fråga om nån elev kunde svarva en sådan... En bra uppgift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunseeker47 5 Postad 6 Juni Hej Hybro, Stort tack för tipset👍 o bra uppgift för dem😊 Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 742 Postad 6 Juni (redigerade) 3 timmar sedan skrev Hybro: Knalla in på nåt Industriprogram (Gymnasieskola) till hösten och fråga om nån elev kunde svarva en sådan... En bra uppgift. Tyvärr är detta ofta mycket svårt numera. Skolorna har - antagligen efter kritik - blivit väldigt restriktiva för att inte kunna beskyllas att snuva någon kommersiell verksamhet på deras möjlighet till arbete. Så många (de flesta ?) har som policy att inte åta sig arbete som man kan få gjort av ett företag. Redigerad 6 Juni av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 246 Postad 6 Juni Jo då.... Hörde detta på jobbet för 8 år sedan. Men inte gäller en enstaka pryl, eller uppgift. Tas oftast med glädje emot som övningsprojekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser