wipswips 1 Postad 31 Maj jag bifogar lite foto på min båt som jag vill veta vad det är för typ och vad de är för motor , jag tror det är en o 21a som sitter i den men inte säker och båten om det kan vara en troll20 den ser lika ut men det fins säkert någon därute som kan ge mig uppgifter om detta då . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 014 Postad 31 Maj Albin 021 (i lite bättre skick) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 011 Postad 31 Maj 1 timme sedan skrev wipswips: Kan ev vara en Saga 20. Dom finns i många årsmodeller från 1960-talet och framåt. Har du några bilder på inredningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wipswips 1 Postad 1 Juni ja den ser ju fin ut , men den som sitter i här är ju använd så därutav att den ser ut så som den gör ,men då är det konstaterat att det är en O21a med fördelare och brytare i stället för magnettändning, frågan är vilket år den är i från . och båten har jag hittat en som hadde denna motor i från originalet och det är en saga 20 vad tror ni om detta . 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wipswips 1 Postad 1 Juni jag ska ta mera kort på den innifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 608 Postad 1 Juni Skulle säga att det garanterat är en Saga 20! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wipswips 1 Postad 2 Juni här kommer lite kort på inne i båten + att inredningen ligger utanför då , bara för att jag har tvättat den lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wipswips 1 Postad 2 Juni hur kan jag få reda på årsmodell på motorn när inte plåten som sitter på motorn är läsbar, det är ju fördelare på den så den bör ju vara lite nyare än dom med magnettändning tycker jag då . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 37 Postad 2 Juni Putsa upp plåten med lite stålull så kan det bli lättare att se texten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser