LRZ 15 Postad 28 Maj , 2024 (redigerade) Som sagt sitter här med en äldre pilot.. troligen fungerande.. men vilken kabel går till +, blå eller brun, det är frågan... även piloten är antik så vill jag likväl undvika dbr.... Fair Winds. Redigerad 28 Maj , 2024 av LRZ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 425 Postad 28 Maj , 2024 Vad är "dbr"? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LRZ 15 Postad 28 Maj , 2024 6 minuter sedan skrev raol: Vad är "dbr"? Dyr blå rök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 258 Postad 28 Maj , 2024 Ur manualen... 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 258 Postad 28 Maj , 2024 Har en ST1000 och en ST2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LRZ 15 Postad 28 Maj , 2024 Min är den äldre Autohelm 2000... med separat låda för manövrering. Faor winds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 258 Postad 28 Maj , 2024 Lägg gärna upp en bild på autopilotens ovansida. Till mina autopiloten har jag en typ kabelfjärr om jag så vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LRZ 15 Postad 28 Maj , 2024 Här ser vi manöverlådan🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 258 Postad 28 Maj , 2024 Öppna upp där strömförsörjningen går in. Gissar att det sitter en diod i anslutning till en av kablarna. Diod... En liten rund cylinder med en silverfärgad ring runt om i ena änden. Läggu upp en bild på just den och kablarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 495 Postad 29 Maj , 2024 Du kan hitta manual online här, dock dåligt formaterad. Där står för Control Unit: "The Aulohelm supply must be independently switched and protected by a 5 amp fuse or current trip. Since the autopilot is microprocessor based it is very imporlant that voltage losses in supply cables are minimised. The brown wire of the Autohelm 2000 lead should be connecled to positive. If connections are accidentally reversed the Aulohelm 2000 will not operate but no damage will result" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser