Bojesper 7 Postad 27 Mars , 2024 God kväll! Jag vet att det finns otaliga trådar om hur man vaxar båtar hit och dit, men inte så mycket om just keramiskt spraylackskydd. Finns det någon här inne med erfarenhet av 303 Touchless Sealant eller Tershine keramiskt spraylackskydd? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 629 Postad 28 Mars , 2024 10 timmar sedan skrev Bojesper: God kväll! Jag vet att det finns otaliga trådar om hur man vaxar båtar hit och dit, men inte så mycket om just keramiskt spraylackskydd. Finns det någon här inne med erfarenhet av 303 Touchless Sealant eller Tershine keramiskt spraylackskydd? Tacksam för svar! Jag har ingen erfarenhet av nämnda produkter men jag använder denna produkt Lackskydd på bilen och är helnöjd. Jag misstänker att de flesta medlen har ungefär samma formula. Om, säljaren skriver att det gör det, den fungerar på båten beror ju mycket på vilka möjligheter som finns att spola av efter påläggningen. Det är också viktigt att objektet som ska behandlas är ordentiligt rent, för medlet är inget rengöringsmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 317 Postad 28 Mars , 2024 Jag har använt Angelwax produkter med gott resultat och nu har de även en egen marinserie som heter Ark Marine anpassad för båtar. Men poleringen kommer du ju naturligtvis inte ifrån även om sprayerna är lättanvända. När jag polerar använder jag Angelwax AIO, all in one i ett steg och sen spraylackskydd (QED) på det. Lättjobbat med bra resultat. 303 som keramiskt skydd har jag inte provat men använder deras produkter för rengöring och impregnering av kapell och kapellrutor, 303 Multi surface cleaner samt skydd för plast och gummi och alla dessa tycker jag är riktigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser