Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Jalw

Mente Marin ACS-RP

Rekommendera Poster

Hej

 

Har precis installerat Mente Marin ACS-RP på min Bella 652, med Bennet trimplan. När jag hade kalibrerat klart fungerade höger trimplan och vänster trimplan var för sig klockrent men dom reagerar inte när jag trycker på knapparna för simultant upp eller ner. Felkopplat eller vad kan vara fel ?

 

//Jörgen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

När jag provkörde min båt efter att ha monterat Mente Marin, och körde på autoläget då reagerade trimplanen precis  tvärtemot vad de skulle. När båten tyckte att t.ex styrbords trimplan skulle ner åkte det upp. Det var felkopplat med fel färger på kablarna i båten, efter att ha ändrat det fungerade de klockrent. Jag har ställt in gångläget en gång sedan har det varit i autoläget sedan dess i 4 säsonger.

Redigerad av vega1959

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, kollar kablarna en gång till 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Men du trycker väl på för upp eller ner och inte på båda BB- och SB-knapparna för att få båda trimplanen att gå samtidigt ? 

 

Tror nämligen inte panelen hanterar tryck på flera knappar samtidigt....

 

image.png.2b32c53f9ccd9540c24c664583a37a5e.png

 

I övrigt samma erfarenhet som @vega1959 - en gång inställt och sedan har jag nästan aldrig behövt röra dem "manuellt".

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä, trycker bara på upp eller ner som du visar med pilarna. Ska kolla igen, det var kanske för kallt eller något när jag provade senast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev vega1959:

När jag provkörde min båt efter att ha monterat Mente Marin, och körde på autoläget då reagerade trimplanen precis  tvärtemot vad de skulle. När båten tyckte att t.ex styrbords trimplan skulle ner åkte det upp. Det var felkopplat med fel färger på kablarna i båten, efter att ha ändrat det fungerade de klockrent. Jag har ställt in gångläget en gång sedan har det varit i autoläget sedan dess i 4 säsonger.

Kan vara bra att testa installationen enligt bruksanvisningen.....😎

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev Kane:

Kan vara bra att testa installationen enligt bruksanvisningen.....😎

I mitt fall var installationen av Mente Marins display rätt gjord, felet var i den gamla monteringen av mina gamla Instatrim trimplan. Där hade de förväxlat färgerna på kablarna, men det var ju lätt åtgärdat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev vega1959:

I mitt fall var installationen av Mente Marins display rätt gjord, felet var i den gamla monteringen av mina gamla Instatrim trimplan. Där hade de förväxlat färgerna på kablarna, men det var ju lätt åtgärdat.

Hur kan du säga att installationen är rätt om inte kontrollen är utförd enligt manualen?

image.png.5529791dbaea23a3fffa5a0ab0ba7d23.png

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...