Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
BBT

Suzuki 200 hk- 2021

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej på er !

Är ny här på sidan och förstår att det finns en del kunskaper om olika problem, och vi köpte en Askeladden C61 med suzuki 200 hk års modell 2021

Har då haft stora problem med att köra över typ 70% av kapaciteten och det som händer är att det piper och sen får dra ner den till tomgång och sen kör samma procedur igen. Några gånger under start oxå så känns det som att motorn slirar på en axel och ger dålig effekt.

Meddelade Marinan som vi köpte båten av och som svar var att det var ingen fara, och att vi skulle ha en fortsatt god sommar, och nu som den är på vinterförvaring så har jag varit på dem om problemet är löst men får inget svar, så det känns lite hopplöst,

Och är tacknämlig för all info och tips om evt, liknande problem.

Redigerad av BBT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev BBT:

Några gånger under start oxå så känns det som att motorn slirar på en axel och ger dålig effekt.

Det där uttalandet får du nog förklara djupare......😀

Det är ju 7-års motorgaranti på Suzuki, har du tagit upp det?

Redigerad av Kane

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
15 timmar sedan skrev Kane:

Det där uttalandet får du nog förklara djupare......😀

Det är ju 7-års motorgaranti på Suzuki, har du tagit upp det?

Tack för svar och det känns som vid start att den inte får full effekt.

har påpekad garanti hos marinan, men dem svarar inte, och man har den på vinterförvaring hos denna marina.

Men det är väl med allt idag att sämre kundservice och information är tyvärr nåt vi får leva med.

Trodde att någon kanske haft samma problem och att man kunde trycka på det.

Redigerad av BBT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej @BBT. Välkommen till MG!

För att kunna få bra svar här behöver man ofta beskriva problemet lite mer. Jag tror det är vad @Kane menar ovan.

Själv kan jag inte hjälpa dig då jag inte har den kunskapen men min erfarenhet är att den beskrivning du gav inledningsvis och som du delvis upprepar inte är tillräcklig för en marina heller att kunna uttala sig om vad felet kan vara.

Nu kanske du gett dem en helt annan och mycket bättre beskrivning av felsituationerna (är det tillfälliga fel eller kontinuerliga fel tex) men i ditt ställe skulle jag be dem göra en provkörning av båten, gärna med dig med, så kanske felet/felen klarnar.

Lycka till!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Du får väl en felkod i instrumentet när det piper? Men annars håller jag med föregående talare. Du har garanti, om nu motorn har servats enligt schema sen ny. Så då är det bara att be marinan fixa, förutsatt att de är auktoriserade av Suzuki.

Vilken marina är det förresten? Så att de som har erfarenhet av den kan hjälpa till kanske.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...