Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Olleman82

Byte avgaskrök VP 41A

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ska byta avgaskrök på min Tamd41A efter att den gamla var enormt rostig. Har beställt en eftermarknadskrök från USA och blev lite konfunderad när jag fick hem den. Den har varit dåligt förpackad och fått en del färgsläpp då den legat och nött mot något. Även innerdelen i kröken är lös, jag skulle tro att den är konstruerad så men skulle vilja få det bekräftat. Leverantören utger sig ifrån att vara från USA men det känns som att man pratar med en kines så det är lite lagom språkförbistring vilket gör att det inte känns självklart att få ett riktigt svar från honom.

 

Någon som bytt till denna eftermarknadssort och vet hur det ska vara?

 

Såhär ser det ut: 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Olleman82:

Hej!

 

Ska byta avgaskrök på min Tamd41A efter att den gamla var enormt rostig. Har beställt en eftermarknadskrök från USA och blev lite konfunderad när jag fick hem den. Den har varit dåligt förpackad och fått en del färgsläpp då den legat och nött mot något. Även innerdelen i kröken är lös, jag skulle tro att den är konstruerad så men skulle vilja få det bekräftat. Leverantören utger sig ifrån att vara från USA men det känns som att man pratar med en kines så det är lite lagom språkförbistring vilket gör att det inte känns självklart att få ett riktigt svar från honom.

 

Någon som bytt till denna eftermarknadssort och vet hur det ska vara?

 

Såhär ser det ut: 

 

Med noll erfarenhet av just den du köpt, hur ser din ut? Jämfört?

 

Spontant känns det tokigt, men självklart kanske den klämms fast vid montering. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev patrikflink:

Med noll erfarenhet av just den du köpt, hur ser din ut? Jämfört?

 

Spontant känns det tokigt, men självklart kanske den klämms fast vid montering. 

Hmm vet inte riktigt om jag förstår frågan. Om du menar originalet som jag byter ifrån så ser den lite annorlunda ut men den är också VP original men denna utbytes är nån pirathistoria. Den bör klämmas på plats vid montering och det sitter någon form av packning bakom. Jag är egentligen rätt trygg med att det är såhär den är konstruerad men hade varit gott med bekräftelse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Olleman82:

Hmm vet inte riktigt om jag förstår frågan. Om du menar originalet som jag byter ifrån så ser den lite annorlunda ut men den är också VP original men denna utbytes är nån pirathistoria. Den bör klämmas på plats vid montering och det sitter någon form av packning bakom. Jag är egentligen rätt trygg med att det är såhär den är konstruerad men hade varit gott med bekräftelse.

Dåså, då är det väl bara att montera. Piratsaker kan ha lite fel men det fungerar nog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...