Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
pedalhink

2-komp PVC-lim i mindre förpackning

Rekommendera Poster

Jag var uppe i ett litet "lagningsprojekt" men på grund av anledning blev det ett uppehåll på en vecka och mitt lim blev till en geleliknande klump.

Så nu behöver jag ytterligare några milliliter lim, vilket inte känns som motiv nog att köpa en hel 250ml-burk igen för 500kr (som de alltid verkar kosta)

 

Jag hade Polymarine PVC-lim 2-komp, finns det något annat lim med motsvarade funktion, men i mindre förpackning?
Behöver ju inte vara uttalat för marint bruk, bara det är likvärdigt. 1-komp duger inte då det ska vara permanent lagning.

Redigerad av pedalhink
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, men i UK kostar detta GBP 14.41 i Polymarineshop. Det är ju snart jul - vad med en snabb resa til UK?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick tag på nåt lim men det verkar inte hjälpa. Detta är fjärde lappen och det läcker ändå, kan inte vara lönt att hålla på. Finns det nåt "skrotvärde" i en gummibåt eller bara att köra till tippen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte har någon luft i båten,gör ett lite större hål eller hellre ett snitt så du kan få in lagningslappen på insidan.Med limmet utåt kan du pressa ganska så hårt.Jag vet inte om det fungerar men så hade jag provat.Ronnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej!

pvc rör limmar vi på jobbet med Tangit PVC-U

borde kunna funka på PVC båt?

125gr dryga hundringen på grossen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det er mycket mera av mjukgörare i en PVC som används i båt/tarpaulins.... Så något annan kjemi i limmet til dessa. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det PVC så kan man testa med hängrännelim, t.ex detta från Bauhaus. Låter som något liknande det Patrikk nämner:

 

image.png.55e4b1f275df6760022d44ee8e083a71.png

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...