Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
rejas

Gelcoatfärg Uttern

Rekommendera Poster

Är det någon här som vet vilken färg det är på Gelcoaten på gamla Uttern? Det jag söker är den off-white (nästan gul - beige) som är på gamla Uttern från ca -80 talet. Den är på min 6300 och jag tror det är samma på 690 och 630.

 

Tacksam för tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt. Letar som en tok, postar här. Söker igen och får direkt upp en träff på Watski.

 

https://www.watski.se/archives/dokument/Batlista-gelcoat.pdf

 

Den är dock lite otydlig.

 

Enligt listan har 6300 2000 vit vilket inte stämmer. Den är jag bekant med och den är kritvit. Däremot verkar 3004 - Beige vara en bra gissning. Blir att köpa en burk sådan och utvärdera.

 

Återkopplar här sedan ifall någon söker samma information i framtiden.

Skärmbild från 2023-08-19 15-31-38.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får ju tänka på att gelcoaten inte har samma nyans som när den var ny för 40 år sedan, den missfärgas en hel del av bl. a. Solen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 hour ago, No_jah said:

Du får ju tänka på att gelcoaten inte har samma nyans som när den var ny för 40 år sedan, den missfärgas en hel del av bl. a. Solen.

Absolut. Har lagat många båtar och visst blir det lite nyansskillnad. Men har man åtminstone ganska lika brukar det bli tillräckligt bra. Åtminstone på mindre skador.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det vara den som anges fram till 1996?1895138991_Screenshot_20230819-175917_SamsungInternet.jpg.bce83c984b8b6264134ae5c2ba7cd05c.jpg

 

Tillägg: Det hade du ju redan listat ut själv.

 

Jag håller tummarna.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...