Gå till innehåll
måndag 22 juni 2026

Rekommendera Poster

Hej!, nån som kan tänkas veta vad detta är för fyrpolig anslutning som ej används.

Båten är en ryds 470 gt

16885551727883651422385083778344.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är mer intressant att få reda på vad för motor som sitter på båten än vad det är för typ av båt. Kablaget hör ihop med motorn och inte båttypen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev excel319:

Det är mer intressant att få reda på vad för motor som sitter på båten än vad det är för typ av båt. Kablaget hör ihop med motorn och inte båttypen.

Absolut, det är en Mercury 50 hk 2 takt -93

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4-pol har utgång för varvräknare. Den ljusbruna är tänkt för motortempinstrument, givaren kan ev. vara monterad från fabrik. 

Tempinstrument är av tveksam nytta, det reagerar för sent. Bättre att ha koll på kylvätsketrycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, den här kontakten går bara ut från växelreglaget.

Däremot så finns det även en likvärdig fast trepolig kontakt som ej används som är ansluten på motorn.

Finns det att få tag i bruksanvisning till dessa motorer tro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...