Tomas1981 1 Postad 5 Juli , 2023 Hej!, nån som kan tänkas veta vad detta är för fyrpolig anslutning som ej används. Båten är en ryds 470 gt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas1981 1 Postad 5 Juli , 2023 Kabeln går in till växelreglaget /startenheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 629 Postad 5 Juli , 2023 Det är mer intressant att få reda på vad för motor som sitter på båten än vad det är för typ av båt. Kablaget hör ihop med motorn och inte båttypen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas1981 1 Postad 6 Juli , 2023 20 timmar sedan skrev excel319: Det är mer intressant att få reda på vad för motor som sitter på båten än vad det är för typ av båt. Kablaget hör ihop med motorn och inte båttypen. Absolut, det är en Mercury 50 hk 2 takt -93 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 6 Juli , 2023 4-pol har utgång för varvräknare. Den ljusbruna är tänkt för motortempinstrument, givaren kan ev. vara monterad från fabrik. Tempinstrument är av tveksam nytta, det reagerar för sent. Bättre att ha koll på kylvätsketrycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas1981 1 Postad 6 Juli , 2023 Ok, den här kontakten går bara ut från växelreglaget. Däremot så finns det även en likvärdig fast trepolig kontakt som ej används som är ansluten på motorn. Finns det att få tag i bruksanvisning till dessa motorer tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser