Hej,
Har precis skaffat min första båt en Ryds 475 GT.
Har haft den bara några dagar och haft den i sjön några timmar och vid två tillfällen.
Upptäckte igår att det verkade vara vatten i mellanskrovet.
Lossade på dyvikan och skulle gissa på säkert hundra liter vatten kommer ut.
Pratat med säljare och även mekaniker där jag köpte den och de hävdar att det inte ska vara någon fara och att så länge inte vatten sipprar ut nånstans så är den tät.
Tycker det är lustigt att det kan komma in så mycket vatten bara.
Har hittat fyra hål från ekolodsgivare , gissar jag att det är från.
Intressant att höra från erfarna om detta.