Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
patrik15

Laddning solcell

Rekommendera Poster

Har ett solpanel på 110 w kopplat till regulator på 10 a Solamare . Ser att jag inte får ngn laddning . Och ett fel meddelande på E11 .Är det någon som har ngt tips var det är för felmeddelande! 

4141409E-0AE9-491D-9078-A57F2C62B5DC.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har egentligen ingen aning men några saker verkar lite skumma baserat på din bild.

Det ser ut som om du har regulatorn inställd på LiFe, är det rätt? Har du LiFe?

Det ser ut som om regulatorn tror att det är minusgrader ute (-1,1). LiFe ska inte laddas under 0 grader celsius så det kan vara anledningen. Testa om tempsensorn funkar, om jag läser bilden rätt.

Det ser också ut som om (regulatorn tror att) dina batterier är fulladdade. Kan vara annan anledning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan skrev ChristerN:

Har egentligen ingen aning men några saker verkar lite skumma baserat på din bild.

Det ser ut som om du har regulatorn inställd på LiFe, är det rätt? Har du LiFe?

Det ser ut som om regulatorn tror att det är minusgrader ute (-1,1). LiFe ska inte laddas under 0 grader celsius så det kan vara anledningen. Testa om tempsensorn funkar, om jag läser bilden rätt.

Det ser också ut som om (regulatorn tror att) dina batterier är fulladdade. Kan vara annan anledning.

Den är inställd på Lipo . Har 2 st lithium batterier . Men som du skriver , känns som den inte laddar på . 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev patrik15:

Och ett fel meddelande på E11

Manualen finns på Erlandssons Brygga. Tyvärr finns inte E11 med.

 

Hur är lastutgången konfigurerad? Jag tänker om den är ställd så batterispänningen ligger under någon inställd nivå på den?

 

Har du LiPo eller LiFe batterier? Det finns även en inställning för LiFe-batterier. Tänkte bara i fall att...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev McLasse:

Tyvärr finns inte E11 med.

Jag googlade lite…

CF84A718-7986-4709-848A-EA3BEBA364F8.jpeg

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev McLasse:

Manualen finns på Erlandssons Brygga. Tyvärr finns inte E11 med.

 

Hur är lastutgången konfigurerad? Jag tänker om den är ställd så batterispänningen ligger under någon inställd nivå på den?

 

Har du LiPo eller LiFe batterier? Det finns även en inställning för LiFe-batterier. Tänkte bara i fall att...

Har kvar manualen men vissa felmeddelande finns inte med tyvärr . Ställde om till life och ändrade utgången som låg på 50 till 200 och nu lirar den bättre . Ska hålla ett öga p den och se om den behöver justeras mera . 

2F290D46-D30C-42ED-97AC-36709F75E5B5.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev Peter_K:

Jag googlade lite…

CF84A718-7986-4709-848A-EA3BEBA364F8.jpeg

Jag såg den beskrivningen för E11 också, men den jag såg gällde ett annat fabrikat. Det var till och med samma gröna färger. 😄

Antagligen använder en del olika fabrikat samma mjukvara. Om inte annat kanske de bygger på samma mjukvara.

Redigerad av McLasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev McLasse:

Jag såg den beskrivningen för E11 också, men den jag såg gällde ett annat fabrikat. Det var till och med samma gröna färger. 😄

Antagligen använder en del olika fabrikat samma mjukvara. Om inte annat kanske de bygger på samma mjukvara.

Jag antog att det var samma mjukvara då det stämmer med felkod och hur felet verkar arta sig, samt att man hamnade på den instruktionsboken med alla parametrar på laddaren. 
🙂

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...