Gå till innehåll
onsdag 04 februari 2026
matz1977

Dynor Comfort 26?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är ute efter dynor till en Comfort 26, någon som har nåt bra tips? Uppskattar oerhört en lösning där jag inte behöver malla själv :-)

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill malla själv får du kontakta en lokal leverantör av båtdynor som åker ut till din båt och mallar på din bekostnad, innan hen syr dynorna. Kolla vilka båtdyneleverantörer som finns där du bor och stäm av priset med dem, ligger gissningsvis på över 20.000 kr med mallning, arbete och material. 

Lycka till 🙂 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänker lite att det borde gjorts förr och mallar redan finns nånstans hos någon... 20´ är ju mer än vad hela båten kostar nästan :-p

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan skrev matz1977:

Tänker lite att det borde gjorts förr och mallar redan finns nånstans hos någon... 20´ är ju mer än vad hela båten kostar nästan :-p

Eftersom Comfort 26 är självbygge vad jag förstår, så varierar det i layout med all säkerhet, så risken är stor att någon annans mallar inte stämmer med din båt. 

Japp, det är ungefär vad båten kostar 🙂 

Dynor är skitdyrt. 
Därför är det vanligt att man syr dynorna själv till billiga, mindre båtar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det blir aldrig lönsamt att låta någon sy upp dynor till båten. Är det båten du älskar och kan tänka dig lägga massor av pengar på så kör! Annars är tipset att köpa madrasser på jysk och sy egna överdrag. Inte så farligt jobbigt och du kan lägga pengarna på nya segel, plotter eller något mycket roligare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...