Sök
Visar resultat för taggar 'dph'.
Hittade 4 resultat
-
D4-300 med DPH-drev. Oljenivån i rattpumpen sjunker sakta, och snabbare vid mycket styrning. Jag hittar ingen synlig läcka – ingen olja i vattnet och inget kladd vid styrcylindrarna när jag kollade i vintras. Samtidigt fylls oljebehållaren i motorrummet upp när jag fyller på i rattpumpen, tills all luft försvinner där (vilket inte ska ske om jag förstår det rätt, där skall finns luft för att ge lite expansionsutrymme när oljan blir varm) Misstänker ventilhuset (#16, #18 osv. på sprängskissen), men jag kan inte se eller hitta det. Någon som haft samma problem eller vet var ventilhuset sitter och hur man kommer åt ventilhuset?
- 5 svar
-
- hydralstyrning
- volvo penta d4
-
(och 2 mer)
Taggad med:
-
Jag såg nu att min ena styrkolv läcker lite och tänkte byta packningar i dom nu i vinter. Någon som vet hur eller om man ska lufta dom nya på något speciellt sätt??
-
Hej, Snart läge att packa om cylindrarna då de inte orkar hålla upp drevet ==> läckage. Finns det någon bra manual som man skulle kunna hitta på nätet? Någon som gjort det själv, är det svårt? Uppskattad kostnad hos en PENTA verkstad, någon som vet? Tackar!!
-
Hej! Jag har en flybridgebåt med två D6 370 och DPH drev. Styrningen har börjat hacka lite. Jag ser att oljenivån är för låg när jag kollar vid rattpumpen på flybridge. Hur fyller jag på ATF olja? Oljebehållaren i motorn är helt full och jag antar att jag inte kan öppna där eftersom det är långt ifrån översta punkten? Fyller jag på i det lilla hålet vid rattpumpen på FB?
