wanmar
Silvermedlem-
Innehålls Antal
3 077 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av wanmar
-
denna motor har ingen insprutning som kan störas ,sätt i B9HS-10 i stället fungerar bättre vid lågfartkörning,buhw har en benägen het att sura nersig ,finns service medelande om detta.
-
http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010434~M0010498~M0010501~C0187889&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0187890
-
finns exakta mått var någon stans hålet ska borras för nippeln i över kant på motorblocket som du har ritat, tändningen sänker du på tändinställningskruven under svänghjulet.
-
denna motor varnar ej för något oljetryck ,men därimot så har du en liten oljereservar på motorn kolla att det är tillräkligt med olja i den ,sedan har du en större tank i båten som försörjer den andra tanken med olja finns även en elektrisk olje pump i denna som brukar lägga av .du har även en olje nivå givare i bägge tankarna ,felsök!
-
12,7 volt efter laddning de tycker jag lite lågt.prova med ett annat batteri.
-
nej nej inte propuls det är dinkitoys skaffa en aluminiumpropeller
-
med mera stigning går den fortare om den orkar varva vill säga.
-
sista sifran är stigningen å det är den som avgör varvtalet prova med 21
-
finns att köpa för ett par hundra.
-
Har du gnista på alla 3cyl? annars vanligt med tändspole fel.
-
inte är bägge tänspolarna trasig ,skaffa nya brytare i stället.
-
Att de alldrig lär sig att det ska vara en resistorplugg i junktionboxarna
-
Röd battkabel ska till solenoiden o den lilla rödakabeln också bör vara en säkring på denna.
