Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026

wanmar

Silvermedlem
  • Innehålls Antal

    3 077
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av wanmar

  1. denna motor har ingen insprutning som kan störas ,sätt i B9HS-10 i stället fungerar bättre vid lågfartkörning,buhw har en benägen het att sura nersig ,finns service medelande om detta.
  2. http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010434~M0010498~M0010501~C0187889&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0187890
  3. finns exakta mått var någon stans hålet ska borras för nippeln i över kant på motorblocket som du har ritat, tändningen sänker du på tändinställningskruven under svänghjulet.
  4. denna motor varnar ej för något oljetryck ,men därimot så har du en liten oljereservar på motorn kolla att det är tillräkligt med olja i den ,sedan har du en större tank i båten som försörjer den andra tanken med olja finns även en elektrisk olje pump i denna som brukar lägga av .du har även en olje nivå givare i bägge tankarna ,felsök!
  5. 12,7 volt efter laddning de tycker jag lite lågt.prova med ett annat batteri.
  6. nej nej inte propuls det är dinkitoys skaffa en aluminiumpropeller
  7. med mera stigning går den fortare om den orkar varva vill säga.
  8. sista sifran är stigningen å det är den som avgör varvtalet prova med 21
  9. finns att köpa för ett par hundra.
  10. Har du gnista på alla 3cyl? annars vanligt med tändspole fel.
  11. inte är bägge tänspolarna trasig ,skaffa nya brytare i stället.
  12. Att de alldrig lär sig att det ska vara en resistorplugg i junktionboxarna
  13. skruvar du in knappen så går gasen tyngre
  14. Röd battkabel ska till solenoiden o den lilla rödakabeln också bör vara en säkring på denna.
×
×
  • Skapa nytt...