Gå till innehåll
lördag 27 juni 2026

wanmar

Silvermedlem
  • Innehålls Antal

    3 077
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av wanmar

  1. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005495&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001891~C0005495&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=
  2. Finns ev ett filter men det har inget med oljeflödet att göra,det är endast till oljegivaren som ska flyta upp o ner innanför filtret.
  3. givaren ha inget med blandningen av olja att göra ,ska bara tala om när det är dags att fylla på olja o strypa motoreffekten när det är riktigt lite olja i tanken.
  4. Då bör du nog vända dig till en aukt mercruiserverkstad där de kan koppla upp motorn för felsökning.
  5. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005495&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001891~C0005495&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM
  6. oljesilen sitter utan på flottören.
  7. Då är det det här huset. du har ,prova med loctite bussnings montering
  8. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000007~M0005813~M0005831~M0005833~C0100881&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0100872
  9. Nä skruven måste ur men du behöver inte ta bort växelhuset om du vet hur många varv du har skruvat på växelstången upp eller ner.
  10. ja det kan vara på gränsen att den kan släppa gäng i växelföraren
  11. Passar ej 1972 har ett hydralmekaniskt växelhus,1975 har mekaniskt.
  12. Kolla membranet nr 9 så att det inte är hål i det för är det trasigt så går det bränsle rakt in i vevhuset.
  13. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=1&path=MM~~C0023354&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=1679&docName=KVICKSILVER | 1996 | 175EFI | 150/175/200 (EFI) - 1175413SD&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0023351
  14. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0018849&path=MM~A0000001~M0000830~M0000837~C0018849&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM
  15. de blir blöta om det är tändstift fel
  16. Din motor är för magertställd på förgasarn prova o öppna blandar skruven 1/4 varv kammens rulle får ej vidröra varandra avstånd ca 0,50mm mellan rullen o gaskammen.beträffande tändstiften så fungerar B9HS-10.
  17. Fram växeln är fjäderbelastat så den kan hoppa i själv därför ska man ta bort växelhuset med fram växeln i ,skvallerstrålen är ej kopplad via någon thermostat, så ta bort växelhuset o lägg i fram på reglaget.
  18. Jag fattar inte att alla tror att propellernavet är vulkat i propellern det är i pressat gumminav=komprimerat nav ,det enda som är vulkat så är det den splinsade hylsan som sitter på propelleraxeln.
×
×
  • Skapa nytt...