wanmar
Silvermedlem-
Innehålls Antal
3 077 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av wanmar
-
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005495&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001891~C0005495&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=
-
Finns ev ett filter men det har inget med oljeflödet att göra,det är endast till oljegivaren som ska flyta upp o ner innanför filtret.
-
givaren ha inget med blandningen av olja att göra ,ska bara tala om när det är dags att fylla på olja o strypa motoreffekten när det är riktigt lite olja i tanken.
-
Då bör du nog vända dig till en aukt mercruiserverkstad där de kan koppla upp motorn för felsökning.
-
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005495&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001891~C0005495&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM
-
oljesilen sitter utan på flottören.
-
Då är det det här huset. du har ,prova med loctite bussnings montering
-
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000007~M0005813~M0005831~M0005833~C0100881&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0100872
-
Nä skruven måste ur men du behöver inte ta bort växelhuset om du vet hur många varv du har skruvat på växelstången upp eller ner.
-
ja det kan vara på gränsen att den kan släppa gäng i växelföraren
-
Passar ej 1972 har ett hydralmekaniskt växelhus,1975 har mekaniskt.
-
Kolla membranet nr 9 så att det inte är hål i det för är det trasigt så går det bränsle rakt in i vevhuset.
-
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=1&path=MM~~C0023354&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=1679&docName=KVICKSILVER | 1996 | 175EFI | 150/175/200 (EFI) - 1175413SD&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0023351
-
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0018849&path=MM~A0000001~M0000830~M0000837~C0018849&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM
-
en skruv på varje förgasare
-
de blir blöta om det är tändstift fel
-
Din motor är för magertställd på förgasarn prova o öppna blandar skruven 1/4 varv kammens rulle får ej vidröra varandra avstånd ca 0,50mm mellan rullen o gaskammen.beträffande tändstiften så fungerar B9HS-10.
-
Fram växeln är fjäderbelastat så den kan hoppa i själv därför ska man ta bort växelhuset med fram växeln i ,skvallerstrålen är ej kopplad via någon thermostat, så ta bort växelhuset o lägg i fram på reglaget.
-
Jag fattar inte att alla tror att propellernavet är vulkat i propellern det är i pressat gumminav=komprimerat nav ,det enda som är vulkat så är det den splinsade hylsan som sitter på propelleraxeln.
-
de sistnämnda kan du utesluta.
