-
Innehålls Antal
553 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Chrille_82
-
Många får ta en brakförlust eller gifta sig med sin gamla båt!
Chrille_82 svarade på ett ämne i MotorbåtSnack
Härligt! Nu tycker jag att vi alla vänder blad och är nöjda med det vi har ;0) -
Många får ta en brakförlust eller gifta sig med sin gamla båt!
Chrille_82 svarade på ett ämne i MotorbåtSnack
Vilket lågvattenmärke! Har du precis börjat i årskurs 3 eller? Så om man inte gillar vad en annan har för syn och värderingar är förklaringen helt enkelt att han/hon är gay?! Jag har en amerikanare 90 talare som jag vet aldrig kommer inbringa vad jag har lagt ut men det rör mej inte i ryggen. Tycker det är kul att vara kreativ och bygga om lite här och där, allt som leder till förbättringar, det skulle jag inte kunna göra med en ny båt. Själva båtägandet för mej är att kunna sticka ut när man känner för det och på hösten-vintern gör man dom där små förbättringarna så man lixom trivs ännu mer med sin båt. Det är livskvalite för mej och det går hand i hand. -
Jag undrar om det finns någon slang överhuvudtaget på den årsmodellen, kom inte det x antal år senare?
-
Så det var bara reläna (solenoiderna)? Missljud skrikande grisljud har du kollat hydraloljenivån? Låter som du bör fylla på lite.
-
Ahaa... Tack och bock! En sån får det nog bli till shoppinglistan.
-
@Figo Vart har du köpt den popup lanternan? Och vad ska det vara för håldiameter för den?
-
Aha du har dom klunsarna, likvärdiga relä kan du köpa på Biltema för 40kr /st tänk på att det ska vara ett slutande relä, dom har ett för 40A. Inte original som kostar flera hundra stycket men duger gott då jag själv kör omkring med dessa. Till och med så billiga så man kan köpa 2 extra å ha i reserv i båten :0) Du har egentligen aldrig beskrivit vad som är fel med ditt P/T här i tråden? Onödigt att ge sej på saker som det kanske inte är fel på.....
-
Om du vill ha ett ärligt svar angående priset, och det vill du förstås? Jag skulle inte betala 23000kr även om det är med tillhörande trailer. Sålde min förra båt, en Ockelbo B14 med 25 hk Mercury/elstart och trailer för 16000kr i bra skick, så någonstans där är nog ett rättvist pris på båtmarknaden. Men det är ju köparen som bestämmer om säljaren har satt ett bra pris ;0) Lycka till!
-
Markerade inte på nåt sett att det var så i detta fallet, du bör/ska inte känna dej träffad... I dagens samhälle är det bara så fruktansvärt svårt att kunna lita på folk i allmänhet. Inte behöver du radera din tråd, vi får hoppas att du får komma ut på havet på ett ellerannat sett. Lycka till!
-
Ibland kan det ju t.o.m vara den man i första stund tror är ett oskyldigt offer som i själva verket är den som utför en kriminell handling. Passa er pojkar! ;0)
-
Under svarta plastkåpan på samma sida som oljebehållaren. Följ sladdarna från elmotorn, dom brukar vara (grön,svart och blå)
-
Prova kan du ju alltid göra dock tror jag den drar runt i plasten bara. Tänk bara på att ju större hål du gör för varje försök med diverse mejslar ju mindre är chansen att få ut ämnet som är kvar helt. Återkom gärna om du lyckas. Bifogar bild på hur skruven ser ut så du förstår.
-
Jo d går att bifoga bilder från IPhone, du måste nog skala ner dom lite ;0)
-
Oljan ska ju inte komma ut i vattenintaget vid påfyllning, då kommer det ju även in vatten på samma sätt och själva idén med oljesmort växelhus tappar sin poäng. Måste vara något som är galet i växelhuset, plocka ner och inspektera. Det går ju oxå att provtrycka huset men om det flödar ut så som du beskriver är det meningslöst.
-
Ja det bör den ju göra annars är den en guldgruva men som Toppi skriver så går det inte åt nämnvärt mycke olja, Min Mariner 100 hk har säkert en större oljebehållare än TS, ca 5 liter och det är ca 5 timmars körning på full gas och fullt kör man ju inte ofta på i 5 timmar.
-
Den är helt genomgående i plast, ca:5-6cm lång gissar jag. har du dragit av skallen på den kanske du får ut den med en grispitt eller liknande men tror det är rätt lönlöst då den är i plast. Får du inte ut den måste du tyvärr demontera ner P/T för att få ut resten. Lycka till!
-
Jag har aldrig brytt mej om att göra några inlägg i såna här trådar som spårar ur MEN!.... Det har som sagt blivit rena jävla lekstugan, dom flesta som sitter och hackar på varandra är väl säkerligen medelålders och uppåt, att bara orka hålla på att gnabba för att få sista ordet. En del användare håller på med sitt kaxiga översitteri och gör sej lustiga över andras frågor, däribland oftast nyregistrerade användare som får skit för att dom ställer en fråga som enligt vissa borde vara en självklarhet. Det konstiga är att i nästa sekund startas en ny tråd av mobbaren som vill ha tips och råd och då jävlar ska det vara seriösa svar helt plötsligt, för något trams vill han/hon inte ha i sin tråd inte. Och det här med inlägget är rapporterat den funktionen är ju så jävla löjlig! För inte verkar den ha någon vidare effekt alls... Moderatorerna får nu ta tag i det här forumet innan antalet användare bara är en handfull kvar. Rapportera gärna detta inlägget om ni vill, isåfall blir det mitt första på den här sajten.
-
Den där båten lagar du ju golvet på hur lätt som helst, att plasta låter svårare än det är. Jag skulle bara byta lite inredning på min sunbird, det blev till slut att jag rev ut hela durken, skotten och akterspegel. Kvar var endast nåt som såg ut som en tvålkopp när överdelen oxå var väck. Lärde mej det här med plastning under renoveringen skede och idag har jag en båt i näst intill Top notch skick. Att jag skriver nästan är bara för att jag valde att inte göra något med gelcoaten i nuläget då den är lite matt i det röda. Lycka till! vad du nu väljer att göra
-
Bara en tanke, du skriver at motorn är sprillans ny för året? En liten inkörningsprocedur som gäller här innan man ger fullt spjäll? Jag skulle ha kört in motorn enligt rekomendationer, därefter kollat maxvarvet innan höjning/sänkning utav motorn. Om inte annat bör ju firman du köpt utav kunna svara på dina frågor. Lycka till!
-
Båda wirarna rör sej givetvis om du för reglaget framåt, då blir d både gas och växeln framåt går i, men hur ser ditt reglage ut? Sitter vanligtvis en stor knapp mitt på reglaget från sidan sett som man trycker in för att enbart få gas utan växel. För du sedan reglaget tillbaks till neutral alltså rakt upp går växeln i. Ahh luddigt svar men hoppas du förstår. Bifogar en bild från nätet med princip på knappen som jag pratar om, kan ju vara så att själva reglaget är utslitet eller så har det bara hoppat ut nåt däri.
-
Står inte svaren på dina frågor i instruktionerna?
-
Ja med största sannolikhet förgasarna, har den legat så länge utan att dom dränerats från bensin? plocka ner och rengör ordentligt så går den nog fint sen. Lycka till!
-
Låter som du förväxlat wirarna, alltså satt gaswiren från reglaget till växelföraren på motorn och tvärt om. Lossa båda vid motorn igen och för gas eller växel framåt så ser du vilken som är vilken.
-
Det jag menar är att allt som går att ta och som kan utbringa klirr i kassan är inte så självklart att man får behålla. Hur många procent tror du det är som är inhemska och som utför dessa handlingar? Tycker det är dags att börja öppna upp ögonen....
