-
Innehålls Antal
274 -
Gick med
-
Besökte senast
Aldrig
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Stefan48
-
Jag gissar på att det är en Selco selsport 15'. Har en dålig bild på en så'n ifrån en katalog 1972, men det är exakt sådana soffor som du beskriver. Måtten stämmer nästan 4,62 x 1,82.
-
Jag tycker att skrovet ser ut som en Gullringen Cabin. Den gjordes i plywood från början, tror jag.
-
Du får göra som Stevemedselcon, börja spåna! En vinter går fort. Det är snart dags att lägga i igen.
-
Detta inlägg kan inte visas eftersom det är i en lösenordsskyddad forum. Fyll i lösenord
-
Svaret är Vad är båtförsäkring?
-
Hej. Jag tror också att det är en Bahama, men av äldre modell än den som roblon hade hittat bilder på.
-
Eftersom det är amerikansk tillverkning på det, får man anta i alla fall eller åtmionstone gjort för den am. marknaden, är det inte säkert att det går. Är båten direktimporterad?
-
Specialbygge är det väl inte. men det finns ju tankar i plast för fast montering.
-
Det finns inget fungerande centralt båtregister. Den enda bekräftelse man kan få är nog att säljaren visar upp ett kvitto på att han har köpt båten.
-
Häng inte på mer än tillverkarens rek. utan att förstärka i alla fall. Bästa sättet att förstärka är nog som Berra S har gjort.
-
Miljökontoret i resp. kommun måste veta det.
-
Du skulle ju försöka få tag på en vit plastratt. Det satt ofta sådana i de där båtarna, men jag har inte en aning om var du ska få tag på det. Det finns en skeppshandel i Stockholm som säljer gamla tillbehör och reservdelar. Kommer inte ihåg vad den heter.Eller Båtmats kanske www.batmats.nu
-
Måste du ha fyra tofter? Många styrpulpetare har ju mer gått över till längsgående bänkar för att det ska bli lättare att röra sig i båten.
-
Längd 730, bredd mot aktern 550 och 475 i framkant. Så mitt bord är ju inte riktigt likadant som det på din bild. Det ser ut att vara lika brett hela vägen. :-)
-
Har inte varit vid båten än, haft för mycket annat, men det kommer!
-
En sådan byggde jag, läs min far åt mig, när jag var liten. Tyvärr så fick den nog leva ett ganska hårt liv med åren och finns inte kvar längre. Men den var häftig s¨å länge den levde.
-
Det ser likadant ut som på Min Crescent 535, jag kan återkomma med mått imorgon när jag har varit nere i båten.
-
G-punkten, det är väl den man har vart på när det blir tvillingar?
-
Ett register hos försäkringsbolagen skulle väl kunna vara OK, så länge inte riksskatteverket är där och rotar. De, skatteverket alltså, tror fortfarande att det är lyxbåtar som kostar 100 000:-, livsfarligt.
-
Crescent har ju en variant som heter Hanö, men den kanske inte går att få till det priset än så länge. Den har väl inte funnits så många år än.
-
Menar du hur mycket överhäng motorn har in mot motorbrunnen? Alltså, var fästet på motorn hamnar. I så fall är det väl lite beroende på vad du har för motor.
-
Den är lik en Tri-Master 14 ft, men jag är inte säker. I så fall skulle tillverkaren vara AB Beckerbåt, Lidingö. Jag hittade den i Båtvärlden 1970.
-
Jag tror också mest på helt öppen-principen eller åtminstone god ventilation. Dessutom är det bra att kunna komma in i båten under vintern. Däremot ska man nog plocka in all textil.
