StoltFL 0 Postad 10 Augusti , 2020 Jag behöver förbättra kompressionen på min C10 genom att antingen byta kolvringar eller förbättra tätningen vid ventilerna - alternativt både och. Därför undrar jag om någon har en sprängskiss eller något annat som kan vara till hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 Augusti , 2020 I min fd. båt Veva installerade jag en Penta C5, där brände avgasventilen då och då. Bara att slipa in ventilen resp. byta den ibland. Ventilspelet fick man justera genom att fila ventil"skaftet" till lagom spel. Den motorn har klen kylning i motorblocket eftersom avgasventilen gick för varm. Att båten fick heta Veva är en annan historia. se: http://lasselundell.se/batar.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 279 Postad 10 Augusti , 2020 Hej. Om du går in på albinmotor.com och klickar på företagsinformation så hittar du reservdelskataloger med sprängskisser. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser