Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
cjanderfors

Strulande Yamaha F115 vid kallstart, Låna/Hyra/Köpa YDS?

Rekommendera Poster

Jag har en  Yamaha F115 -01 4T  som går 10-30 sekunder vid kallstart för att sedan dö, den startar direkt när jag startar upp igen.

Så fort motorn har blivit varm så går den som en klocka inga problem, kan ISC Ventilen orsaka detta?   jag tänker om den kärvar men funkar  ok när motorn blivit varm? 

Ett märkligt fenomen är att när motorn är på väg att dö så kan den "räddas" från att dö genom att jag trycker på PT upp eller ner, något som talar för strulande anslutningar av strömkablage  coh eller batteri, jag har gått igenom de delarna och kan inte hitta något löst eller fel.

 

Är det någon i stockholmsområdet som har YDS Mjukvaran och kabel som vill sälja eller hyra ut den ? 

 

/Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ex. på ECU:er som kompenserar för effektuttaget från AC-kompressorn. Ett PT drar ganska mycket ström, det är inte osannolikt att ECU:n överkompenserar lite för effektuttaget i generatorn för att säkerställa att motorn aldrig stannar. En sådan funktion kostar nästan inget att införa på konstruktionsstadiet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Felet är hittat efter diverse felsökning utan YDS, det visade sig vara den nya laddregulatprn som gav detta skumma beteende, Med original Yamaha regulator så funkar allt som det ska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara bra nästa gång du frågar om något problem att du bytt grejer....😎

Ser inte i ditt första inlägg något om detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
55 minuter sedan skrev cjanderfors:

Felet är hittat efter diverse felsökning utan YDS, det visade sig vara den nya laddregulatprn som gav detta skumma beteende, Med original Yamaha regulator så funkar allt som det ska.

Nämen så konstigt. Hur kom du på det? Laddade den för lite eller för mycket? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
46 minuter sedan skrev Kane:

Kan ju vara bra nästa gång du frågar om något problem att du bytt grejer....😎

Ser inte i ditt första inlägg något om detta.

Oavsett denna miss så tycker jag TS är värd en eloge som kom tillbaka och berättade hur det gått. Det är långt ifrån alla som gör sig det besväret 🙂

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...