Gå till innehåll
fredag 01 augusti 2025
Vattenmannen

Mälaren - Stockholm

Rekommendera Poster

Hej, Vet inte i villket forum det här ska in, men ett försök. Är det nån här som har en uppfattning om hur lång tid det tar att ta sig från tex Sundbyholm eller Västerås i Mälaren till Riddarfjärden i Stockholm om jag marchar runt 25 knop? Var finns sjömackar? Nån som vet var jag kan vända mig. Jag vet inte hur många sjömil det är - då hade svaret varit enklare... Tacksam för svar /Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det finns en sjömak precis efter brostugan eller nokebybron om du vet var det är. på vänster sida finns en statoil men de tar ju 1 kr extra bara ör att de är en sjömak. Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det finns en sjömak precis efter brostugan eller nokebybron om du vet var det är. på vänster sida finns en statoil men de tar ju 1 kr extra bara för att de är en sjömak. Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Pocke

Strängnäs, Stallarholmen och Klubbholmen utanför Enköping finns det sjömackar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Hej Anders! här kommer en sajt över sjötappar i Stockholm, Mälaren.http://albano.se/Bensinstationer/index.php. Mvh Xander. P.S. Sök här på sjömackar så finner du minst en till. D.S.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är c:a 58 distans från Västerås till Riddarfjärden det kommer alltså ta dig c:a 2 timmar och 20 minuter om du kör rätt väg, jag skulle köra på västra sidan om färingsö även som det kanske är lite mer å se om du kör på den östra (så du åker väster om hässelby). Å du ta det vackert när du rundar norra delen av munsö vid Alholmen/Gräsholmen så du inte lämnar hälften av drevet i sjön... Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...