Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Ck69

Sälja båt till polen!?

Rekommendera Poster

Har en Draco 2500 till salu på blocket, nu är det så att en polack bosatt i polen har börjat ringa och mejla.. Han säger att han är jätte intresserad och vill ev komma till sverige och köpa min båt, har förklarat för han att båten står på en båtvagn som kräver traktor eller lastbil för att dra den. Bor i östergötland så det är en rejäl sväng till ystad och över till polen!! Har oxå talat om för honom att jag kräver kontant betalning, Är det här rimligt för en båt för 79K ?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Be honom dra åt helv... Scamvarning lång väg. Men visst kanske finns nån promilles chans att han är seriös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag sålde en Bayliner till en kille från Polen. Han kom tillsammans med en kusin som bodde i Sverige och som fick agera tolk. Inget prutande, han ville köpa direkt, detala runt 150 tkr kontant i dollar. I hamnen. Men vi gick till banken, det tog en stund innan man räknat, kollat mm.

Någon vagn gick inte att få tag i så han ringde lite och sen kom det två killar med lastbil och flakvagn. Sen spikade de vagga och åkte. De fick stå hos en servicefirma, de bodde i båten, och åt medhavd mat. Deras bygge imponerade inte men de försvann och mina pengar fanns på mitt konto.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK! det känns inte rimligt.. men om jag bara tar kontant betalning, finns det väl inte en chans att bli scamad!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En draco 2500 som måste dras med lastbil måste väga över 3,5 ton då? Ber han dig skicka faktora så lägg på,  kör INTE ner den till polen. Vill han komma till Östergötland så lämpa inte över nån båt förrns du har kontanterna i handen (dom kan ju vara falska också). Alla Polacker är ju inte oseriösa även svenskar kan vara Jönssonligan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör upp en ev affär på banken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen annan som har ringt på båten då? För det priset du anger är ju inte till överdrift precis. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
11 minuter sedan skrev bhemac:

 

 

🙄😁

Redigerad av Pilletant447
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo har flera som är intresserade även bra bytesförslag men inte något som har gått i lås. Nä dealen är i så fall att han kommer hem till mig med kontanter!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bekant sålde en Albin 25 till Polen härom året. Dom kom med egen lastbil. Fungerade helt perfekt och såklart kontant betalning i svenska kronor. Min son sålde en båt till någon av de baltiska staterna och det gick också bra. När vi frågade varför så många därifrån hörde av sig så blev svaret "det finns inga begagnade båtar eftersom så få kunnat köpa nya tidigare".

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej!  så kan det vara! Vi får se hur det blir.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en hel del affärer med Polacker,  och inte en enda gång har det varit problem.  Mycket stora och otympliga maskiner har dom hämtat utan problem,  och gör man upp affären med kontanter är det inga problem.  Polacker gillar kontanter,  och är man rädd för falska sedlar så finns ju sätt att kontrollera dom på.

Transporten har nog spekulanten redan en lösning på,  det brukar vara ett ickeproblem för polacker.

Jag skulle inte vara orolig om han ringer dig istället för att bara mejla,  och är införstådd med att du tar kontant betalning. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...