segelbagaren 50 Postad 3 Februari , 2019 Min logg slutade fungera i somras. Inte p g a tulpaner som det brukar vara. Trots att den snurrar fritt så visar instrumentet 0 Kn. Det rör sig om en Nexus/Silva (fast nu heter de väl Garmin). Någon som vet hur man felsöker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 593 Postad 3 Februari , 2019 (redigerade) Jag skulle som första åtgärd dela på kontakterna i systemet, fräscha upp kontaktytorna, spraya med 5-56 eller liknande, sätta ihop igen och prova. Om det inte funkade skulle jag ställa frågan på MG. Redigerad 3 Februari , 2019 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
segelbagaren 50 Postad 3 Februari , 2019 5 timmar sedan skrev trewq: Jag skulle som första åtgärd dela på kontakterna i systemet, fräscha upp kontaktytorna, spraya med 5-56 eller liknande, sätta ihop igen och prova. Om det inte funkade skulle jag ställa frågan på MG. Jo precis så tänkte jag också förstår du. Men jag såg inget behov av att skriva att jag rengjort kontakterna osv. Hoppas det finns någon vänlig själ som kan tipsa om man kan mäta upp den på något vis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Awol 1 Postad 4 Februari , 2019 Jag har för mig att signalen är en fyrkantsvåg mellan 0-5volt. Prova att anslut 12v mellan grön(+) o skärm(-) och mät spänning mellan skärm och gul. När du snurrar på padelhjulet skall mätvärdet variera och vara skilt från 0 eller +5v. om du har en givare med tre kablar är brun(-) , grön(+), vit(signal). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
segelbagaren 50 Postad 4 Februari , 2019 OK, tack det skall jag prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser