Gå till innehåll
tisdag 27 januari 2026
CNA

Ge bort eller skrota gammal segelbåt

Rekommendera Poster

Hej, 

Jag har en gammal J-17 i komplett men i mycket dåligt skick och undrar hur man kan bli av med den. Är det bara att skicka den på skroten?

MVH

Carl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag tycker det alltid är värt att kolla läget först då jag har prylar som jag inte vet om det har något värde. 

Finns det någon entusiast på Blocket som vill ha den för att lägga ner både tid och pengar så varför inte. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och välkommen till MG!

Jag håller med Silverfox59, skänk bort den om det går.

Det kan ju bli en bra första ruffade båt för någon ungdom, bara den inte är trasig.

Mycket dåligt skick låter ju inte så bra.

Ta några avskräckande foton och sätt upp lappar på ICA och Konsum och offra 60:- kronor på Blocket så får du kanske napp utan att ha lurat någon.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sålde en J17 för två år sedan. Fick 15000kr och intresset var förvånansvärt stort. Mannen som köpte den kom och hämtade den från Lettland, men även en norrman och ett par svenskar ringde. 

Den var förvisso ganska välputsad och utan skador. Men seglen var orginal, motorn en gammal tvåtaktare, dynor etc orginal. 

Så prova att göra en seriös blocketannons, det kanske inte är så hopplöst. Det är ju en riktigt trevlig båt och det vet många, inte att förväxla med stortrissar å annat elende i den storleken. Jag saknar min. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...