INDIGO_OC35 0 Postad 5 September , 2018 INDIGO / Ocean Cruiser- MFI OC35 Har i dagarna blivit båtägare till en Ocean Cruiser- MFI OC35 och söker information och historiskt material kring båten. (Gärna bilder) Båten har sedan den byggdes 1966 haft få ägare, men jag vill hitta information från tiden då den byggdes. INDIGO byggdes på uppdrag av Diriktör Tor Påhlsson ägare av ”Pågens” Familjebageri AB i Malmö och inredningen gjordes på ett skeppsvarv i Roskilde - Danmark. Som sagt, söker historisk information om INDIGO från tiden 1966-2018 //Ola Bengtsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 507 Postad 5 September , 2018 MFI = Malmö Flygindustri? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
INDIGO_OC35 0 Postad 5 September , 2018 Ja, det stämmer! Malmö Flygindustri var väldigt tidiga med att hantera glasfiberarmerad plast och hade en liten tillverkning av båtar innan produktionen övergick till Karlskrona varvet 1967. //Ola Bengtsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 September , 2018 Malmö flygindustri var med bland de allra första i landet att tillverka i GAP. Andra tidiga var Marieholms bruk och ett företag i Västervik som jag glömt namnet på, detta var i mitten på 50 talet. Hej och välkommen skulle jag kanske börjat med. Skulle vara intressant att se lite bilder på din båt, gärna från inredningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 157 Postad 5 September , 2018 Grattis till en fin båt! Ser rejäl ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser