Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Dannebo

Problem avgas.

Rekommendera Poster

Skulle idag byta avgas o insugningspackningar på min md21. När jag plockat bort limpan så ser jag att ena avgasporten/utblåset på toppen blivit fasat runt om så packningen räcker inte riktigt till. Jag har haft problem med att det läcker avgaser. Jag har ingen som helst lust att byta topp denna säsongen. Så hur löser jag detta i bästa mcgaiver anda

Spoiler

 

?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Högtempsilikon, eller på amerikanska "high temp RTV". Finns i raggaraffärer bland annat.

 

Det lagar inte hål, dvs det måste finnas metall som går mot metall, men det ersätter avgaspackningar galant. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick ett hål på avgassamlaren, fixade med Gun Gum, tänkte att funkar det på bilar så kanske det funkar på båten. Och det verkar det göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-04 vid 22:17 skrev firefish:

Högtempsilikon, eller på amerikanska "high temp RTV". Finns i raggaraffärer bland annat.

 

Det lagar inte hål, dvs det måste finnas metall som går mot metall, men det ersätter avgaspackningar galant. 

Beställde en tub av detta på skruvat efter jag läst det du skrev. Nu har jag redan kletat på flexibel kemisk metall. När det ger med sig så får det bli RTV. 

20180605_183332.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...