Gå till innehåll
lördag 27 december 2025
alltiallou

Uttern 510 helrenovering! har lite frågor!

Rekommendera Poster

Tjena, har införskaffat mig en uttern 510 som jag tänkt helrenovera! först å främst lär akterspegeln fixas då det är en jävla massa hål borrade rakt igenom utan någon alls tätning. har inte hunnit titta så mycket på båten då det var natt när jag lämnade av den. så det jag undrar först å främst är hur akterspegeln är gjord? såg nån pdf fil där dom kapade ur skivan från utsidan och bytte ut den och plasta igen, eller lär jag ta ur hela innerskrovet och ta ur skiten därifrån och bygga nytt?

sen tänkte jag om den har något trä i durken som lär fixas när jag ändå håller på! som sagt inte tittat mycket på konstruktionen än och ska göra det men är en bit att åka just nu och är nyfiken.

slänger in en bild på hur dom gjorde på första alternativet.

Akterspegel 1234.png

Redigerad av alltiallou

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det någon uttern 510 expert där ute som skulle vilja svara på ett par frågor skulle jag vara evigt tacksam! ställer jag allt i en enda forumtråd blir det väldigt rörigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ingen Uttern 510 expert (en så specifik utnämning det får du nog leta efter...;)) men jag skulle ändå vilja föreslå ett alternativ. Har du bekräftat att akterspegeln är rutten? Annars så kan du borra upp hålen lite, kolla/känn på fukten, låt båten torka, fyll med epoxi, måla över och använd sedan båten istället för att såga i den.

Ärligt talat, jag tror att det finns massor med kunskap här på forumet, troligtvis rörande allt du kan önska dig. Ställ dina frågor i en strukturerad ordning (tex numrerat i en tråd) så får du nog svar, speciellt om du bjuder till lite själv, tex bilder och förklaring till vad du håller på med.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...