Gå till innehåll
onsdag 21 maj 2025
Strosselhuset

Dimension och typ, oljepluggspackning Mercury

Rekommendera Poster

Hej!

Behöver veta dimensionen och typen på motoroljepluggspackningen till en Mercury F50 EFI  år 2002.

Har inte möjlighet att mäta innan köp och har försökt att googla men inte lyckats :-)

Någon vänlig själ som vet och vill tala om?

/Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns inte koppar lite "haram" när vi ska skruva på en alumotor?:)

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du den gamla brickan kvar så använd den och lägg på gängtejp före brickan,har själv samma motor.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla.

Har varmkört och plockat bort pluggen nu och mätt. Jag hade redan en ny hemma i garaget :-) så oljan är fylld nu också.

För framtida sökningar så kan jag avslöja: En planfiberbricka med måtten 22x14x2 mm.

@Guestsson: I den länkade satsen finns min storlek också så den hade räddat situationen. 

@Mange: Jo du, koppar ska man passa sig för tror jag :-) 

Såg en alubåt på land som var målad med kopparbottenfärg förra sommaren. Hade legat i vattnet ca 2 månader, stora skador i plåten :-(

@Karluno: Har du ett eller två bränslefilter på din motor? Jag hittar bara ett på min men enl uppgift skall det finnas två. Det jag hittar är "koppen" i bakkant på styrbord sida.

/Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns bara ett filter,är koppen på höger sida,felskrivet i manualen,kanske finns på andra marknader men inte på dom svensk sålda.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...