Pezlin 28 Postad 23 Maj , 2017 Hej! Har lånat en polermaskin jag tänkt testa i helgen. Blev dock lite tveksam när jag såg varvtalet på mellan 1000-3000/min. Har läst att personer använder betydligt lägre varvtal än så. Eller är det så snabbt som en normal polermaskin roterar? En annan fråga, hur gör man med dekalerna på skrovet, skall man handpolera runt dessa eller brukar de tåla att man kommer åt med maskinen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 209 Postad 23 Maj , 2017 Jag rekommenderar att du polerar dekaler för hand med ickeslipande vax. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezlin 28 Postad 23 Maj , 2017 Ok, handpolering blir det nära dekalerna. Någon som har tankar om hastigheten på polermaskinen? Har för mig att jag läst att vissa kör med ner till 300/min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 743 Postad 23 Maj , 2017 Har ingen egen erfarenhet av att köra polermaskin med högre varvtal men har sett andra göra det och då med en lammulls-trissa och något polermedel Själv kör jag med skumgummi-trissa lätt fuktad och med lågt varv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser