Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mrlavin

116Ah portabel powerbank Li-ion, 5kg,, tänka nytt?

Rekommendera Poster

Se länk nedan. Produkten heter RIVER och crowdfundas just nu. Det är en portabel Li-ion batteribank på 116Ah främst till för att driva elektronikprylar.

 

Priset lär bli ca 4000 kr. Vikt typ 5 kg. Nu har inte jag detaljstuderat dess specifikationer men spontant slog det mig att man kanske ska styra om dataprylarna man har ombord till ett sådant här batteri.

 

https://www.indiegogo.com/projects/river-your-mobile-power-station-solar-generator-battery-powerbank#/

 

Ska läsa lite mer, men någon som har tankar om pris/kapacitet/vikt förhållande? Nåt att ha?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De säger 412Wh dvs ca 35Ah@12V. Låter rimligt. Smart grej, jag tror det kommer mer sådan här prylar.

 

Till min elsnurra ska jag ha 20Ah LiFePO4 = 2,6 kg. Häromdagen kom jag på att man kanske skulle göra ett hölje med laddare och en 500W (max 1000W) inverter. Denna väger 0,9kg. Totalvikt inkl laddare ca 4kg. Batteriet får belastas med max 200A...

Batteriborrmaskiner har man ju men ibland vill man ju köra tigersågen. Min kylbox skulle kunna gå drygt ett dygn.

Dubblar man batterikapaciteten så blir vikten ändå bara ca 7kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...