Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
nautic900nr1

Nya rön polermedel

Rekommendera Poster

Exenterslip med skumgummidyna. Samma som jag alltid gjort...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

använder Autosol vax för bil o båt, funkar jätte bra, Kör med slipmaskin på lågvarv, med skumgummihätta på både bil o båt..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lahega 34 köper man på bollnäs bilvård..

Kan man nog göra, men med sina 1800:- för en liter utmärker de sig ju inte för att vara biligare än andra direkt.... :huh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kört TC nano de senaste 3 säsongerna men idag när jag körde det på nya båten så var det lögn i h-vete att få bort. Vet inte om de ändrat innehållet eller om det var för kallt ute? Var ca +5-8 grader skulle jag tippa på. Spontant kändes det som om det nästan bränt fast när det torkat...

Jag har fått tips tidigare att inte lägga på vax om det är under 10-12 grader ute för att det blir för hårt, kan vara så att det var för kallt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Troligtvis så är det kyla och fukt som gör medlet svår torkat.. kör man med maskin så bryter man ner medlen så det finns bara ett torrt damm kvar. Men detta kan vara svårt om det är fuktigt. Kan också vara för högt varv i samband med en för hård trissa eller en skitig sådan.. tänk också på att gealcoaten måste vara 100% ren innan polering

 

Ibland om man polera en bil så blir polermedlet som vatten om detta sker på en speciell del sv bilen så beror det i 90% av fallen att just den delen är omlackerad. Löser man med ett snällare medel och trissa..

 

Polering av båtar och bilar är inte alltid så lätt man lär sig med tiden att "läsa" av medlet så ser man vad man behöver ändra. Själv har jag polerat ca 300 bilar och långt ifrån fullärd det kommer nya medel och trissor hela tiden.

Redigerad av sventable

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...