Haywire65_2015 0 Postad 31 Juli , 2016 (redigerade) Skepp o Hoj! Var ute och tog en tur med min Flipper 630 DC härom dagen. Den går rätt gött i sjön trots 14-16m/s. Nu till problemet. Eftersom det gick en del sjö höll jag mig i sidorutan. Då känner och hör jag att det glappar(klonkar) framtill(framrutan) när jag håller balansen genom att dra lite i sidorutan tvärs båten. Väl i hamn är det samma fenomen på babord sida(passagerar sidan). Någon som har en aning om hur man "efter drar" vindrutan till denna eller liknande båtar(Bella?). Tack på förhand för tips! Redigerad 31 Juli , 2016 av Haywire65_2015 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 1 Augusti , 2016 Är det rutan som glappar i ramen eller det konstruktionen som helhet som glappar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haywire65_2015 0 Postad 1 Augusti , 2016 Hej! Rutan sitter fast, så det är hela konstruktionen inkl ram som rör sig. Det finns två stag som sitter på bägge sidor om öppningsbara mitt-rutan rakt fram och stödjer hö/vä sektion. Jag drog åt dom lite igår kväll och det blev bättre. Men det är fortfarande lite oroande löst emellan ram och däck(nertill). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Racer123 0 Postad 9 Augusti , 2016 Hej! Det sitter en svart gummilist på utsidan i nedkant, på min dc sitter ramen skruvad i däck under denna list, skulle tro att konstruktionen är densamma på din båt. Kolla där och lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haywire65_2015 0 Postad 13 Augusti , 2016 Hej Racer, Tack för tipset. Semestern är nu slut så jag får kolla detta nästa gång jag är vid båten. Fortsatt trevlig båthöst!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser