Pentax 724 Postad 30 Juli , 2016 För stor stigning på propellern. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patbjo70 0 Postad 30 Juli , 2016 Hej! Jag har ett problem med min Volvo Penta AQ271C. Den vill inte ge fulla varv när jag har växeln i, men lägger jag ur växel och gasar i friläge så kommer alla varv. Är det någon som har stött på detta problem innan? Mvh Patrick Björkman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patbjo70 0 Postad 30 Juli , 2016 För stor stigning på propellern. Kalle Hej Kalle! Nej för den gick som den skulle när jag sjösatte och det är ingen påväxt på propellrarna. Det är en duopropp. Kan det ha något med tändningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 682 Postad 30 Juli , 2016 Går den på alla cylindrar? Obelastad märker du inte om en cylle fallit bort på en V8. Ett komp.prov ger ett snabbt svar på om allt är mekaniskt ok. Jag förutsätter att du kollat att tänddelarna ser ok ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 Juli , 2016 Kolla även att du får fullgas på maskinen när du har växel i, så det inte är något med regelaget/ vajrar. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 575 Postad 30 Juli , 2016 Har du tillgång till en stroboskoplampa kan du kolla om tändförställningen fungerar som den ska. på dessa motorerna kommer vevhusgaser upp i fördelaren, och orsakar rost på fjädrar och vikter. Ibland rostar till och med fjädrarna av. Då fungerar inte förställningen alls, och det kan orsaka skador i motorn, med brända kolvar och annat. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser