Minego 13 Postad 10 Juni , 2016 Tänker montera givaren till nya ekolodet i plastpåse inombords. Min fundering nu är om det finns litet kraftigare, följsammare plastpåse dessutom vattentät...kollat litet på bla vattensäck men dessa känns litet hårda, stora o oformbara. Har ingen lust att sikaflexa osv med rör eller dyl utan tänker se om inte påsen är bästa, enkla flyttbara alternativet. Har Du något tips om lämplig påse dela gärna!!!! Båten en Bayliner 2755. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 10 Juni , 2016 Tänker montera givaren till nya ekolodet i plastpåse inombords. Min fundering nu är om det finns litet kraftigare, följsammare plastpåse dessutom vattentät...kollat litet på bla vattensäck men dessa känns litet hårda, stora o oformbara. Har ingen lust att sikaflexa osv med rör eller dyl utan tänker se om inte påsen är bästa, enkla flyttbara alternativet. Har Du något tips om lämplig påse dela gärna!!!! Båten en Bayliner 2755. Typ denna kanske med ca 2 till 5 liter vatten borde kunna formas efter kölen o tryckas ihop........ http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn-och-husbil/Vatten-och-avlopp/Vattendunk-med-kran-2000022025/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 593 Postad 10 Juni , 2016 Brukar använda vanliga fryspåsar till att spara kylvätskan i under mekande med motorn, verkar både starka och smidiga. Har även tappat ur motoroljan till en sån. Skulle den spricka så är den ju lätt tillgänglig och utbytbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 10 Juni , 2016 (redigerade) Kondomer är ganska vattentäta och formbara Redigerad 10 Juni , 2016 av mikael_matsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 070 Postad 10 Juni , 2016 Jag kladdade fast en akterspegelsgivare direkt på insidan av skrovet, med sikaflex, funkade bra tills jag monterade en rostfri stävskena i fören och en bit under botten, antagligen även under givaren, så den fick flyttas lite till ena sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser