penta 10 Postad 6 Juni , 2016 Kan avståndet ändra sig när det blir varmt?? Var ute på premiären turen gick bra ut en runda sen på vägen in börja den pludra o ha sig sen stanna den lyckades få igång den o kom i land till slut Tog hem den tömde filter från vatten o trodde det var det som var problemet Tog en ny tur dagen efter fick bra ett tag sen samma problem men inget vatten i filterna men då att brytar avståndet var typ 0.15 men fick ju som fan ett tag Så kan dom ändra sig av värmen? ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 597 Postad 6 Juni , 2016 (redigerade) Knappast, men de kan lossna och då kommer avståndet minska och förtändningen minskar också då. Redigerad 6 Juni , 2016 av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 6 Juni , 2016 Blir ej klok på vad det Kan vara för problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 597 Postad 6 Juni , 2016 Om brytaravståndet minskar när du kör så sitter något löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 122 Postad 7 Juni , 2016 Kolla så du inte har glapp i fördelaraxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 597 Postad 7 Juni , 2016 Om det är mycket glapp men fördelaren i övrigt fungerar så kan man konvertera till brytarlöst. Det är inte alls lika känsligt för glapp i axeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 7 Juni , 2016 Har letat lite men ej hittat något Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 12 Juni , 2016 Ja ha så problemet verkar vara att strömmen försvinner bara helt plötsligt i dag efter gått kanon ca 20 min börja den pludra igen la jag en plus kabel från batteriet till tändspole o så gick den bra så får väll söka i elsystemet efter vad felet kan vara hmm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 814 Postad 12 Juni , 2016 Tändningslåset är ju en känd felkälla som kan ge bla dina problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 12 Juni , 2016 Okej får väll kolla där! eller byta det! ska Försöka kolla över elsystemet ordentligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 597 Postad 13 Juni , 2016 Tändspolen röstar jag på. Jag har själv råkat ut för tändspole som la av intermittent. Fast det kan även vara glapp i tändningen gs låset elliptiska i någon kabelanslutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser