Nidelv290 0 Postad 4 Juni , 2016 Hej Finns det någon som har lite tips gällande trimindikatorerna på 290-dp drev årsmodell 1990? "Ny" båt med dubbelmontage och indikeringen på bb instrument visar -7 och sb instrument visar 54... Har dreven borta och snurrar jag på kugghjulet blir det ingen skillnad... Är det bara till att bita i det sura och köpa nya trimindikatorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 128 Postad 4 Juni , 2016 Samma problem som du, men har singelmontage. Jag fick nyligen rådet att vrida givaren, kugghjulet 180 grader, att detta skulle hamnat fel vid då jag monterade tillbaks drevet, det finns en markering på kugghjulet, men givaren kan ändå ha hamnat 180 grader fel sades det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 593 Postad 4 Juni , 2016 En av fördelarna med att ha två motorer är att man kan flytta över detaljer från den ena till den andra för felsökning. Jag skulle börja med att skifta kontaktstyckena mellan instrumenten för att se om felet flyttas. Man kan också skifta givare, om den som installerade sköldarna gjorde urtagen i akterspegeln, så att det går att få ut dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nidelv290 0 Postad 4 Juni , 2016 Samma problem som du, men har singelmontage. Jag fick nyligen rådet att vrida givaren, kugghjulet 180 grader, att detta skulle hamnat fel vid då jag monterade tillbaks drevet, det finns en markering på kugghjulet, men givaren kan ändå ha hamnat 180 grader fel sades det. Har du testat och det fungerade? Försökte få en glimt av givaren idag, men det blir nog till att montera bort luftfilter och turbo för att komma åt... //Krille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nidelv290 0 Postad 4 Juni , 2016 En av fördelarna med att ha två motorer är att man kan flytta över detaljer från den ena till den andra för felsökning. Jag skulle börja med att skifta kontaktstyckena mellan instrumenten för att se om felet flyttas. Man kan också skifta givare, om den som installerade sköldarna gjorde urtagen i akterspegeln, så att det går att få ut dem.[/ Ska absolut testa att skifta kontakterna instrumenten, de kommer jag åt lätt. Men för att komma åt givaren får jag ta två djupa andetag och be en enkel bön, men det lutar åt en demontering av turbo och luftfilter.. //Krille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 128 Postad 4 Juni , 2016 Nä, jag har inte testat, men kollat hur det ser ut, och jag kommer åt givaren inifrån, det är en del utrymme mellan motorn och akterspegeln, dessutom en urfasning på insidan av akterspegeln som öppnar upp ovanför givaren, så det ser relativt lättmekat ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nidelv290 0 Postad 5 Juni , 2016 En av fördelarna med att ha två motorer är att man kan flytta över detaljer från den ena till den andra för felsökning. Jag skulle börja med att skifta kontaktstyckena mellan instrumenten för att se om felet flyttas. Man kan också skifta givare, om den som installerade sköldarna gjorde urtagen i akterspegeln, så att det går att få ut dem.[/ Ska absolut testa att skifta kontakterna instrumenten, de kommer jag åt lätt. Men för att komma åt givaren får jag ta två djupa andetag och be en enkel bön, men det lutar åt en demontering av turbo och luftfilter.. //Krille Bytte kontakterna vid instrumenten och fick samma indikering fast på de "andra" instrumentet... Då får jag nog börja titta akter ut... //Krille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser