Gäst Ulrika Postad 6 Maj , 2005 Är det någon som har tips på vad jag bör ha för fogmassa mellan gelcoat/plast å blyköl?? Fogen har lossnat fläckvis. Ska jag ta å skrapa rent i skarven runt hela blytyngden? // Ulrika Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 6 Maj , 2005 Har haft samma jobb själv i vår. Skrapade rent vid själva sprickan. Rörde inte det som var helt. Har använt Sicaflex 291 som jag sedan målat över med en grundfärg innan jag målar vanlig bottenfärg. Vet inte hur det funkar men jag tror det skall bli bra. /hoek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ulrika Postad 6 Maj , 2005 Ok...låter smidigt. Vågar jag lägga i sika nu månne, när båten ska sjösättas inom en snar framtid?? Det är väl nästan en månads härdningstid om jag inte minns fel. Men det kanske inte är något problem om jag inte målar över den?! // Ulrika Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattearabesque 0 Postad 11 Maj , 2005 Det finns en epoxybaserad fog från NM (Nils Malmgren) som är flexibel och utmärkt att lägga vid kölen.Superstark, flexibel och övermålningsbar Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 2 Januari , 2006 Så här på vinterkanten kan jag meddela att fogningen gick mycket bra och när jag tog upp båten i höstas var skarven lika fin som när jag stoppade ner henne i våras. Tror nog jag vågar rekomendera detta förfarande. /hoek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser