Gå till innehåll
tisdag 23 juni 2026
0123456789

Bensintank

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Den nya båten för oss 

har ingen ingen luftning på tanklocket på 25 liters  bensin plasttanken,ska den inte ha det?Båten vi hade innan hade det  

 

 

 

Redigerad av 0123456789

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja svårt o säga lägg upp en bild

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du märker om det behövs ett avluftningshål, om du sakta vrider upp locket efter en stunds körning, och hör/känner ett pysande ljus, då har du undertryck i tanken. Vissa tankar har en annan typ av avluftning, men det vanligaste är ju att den sitter i locket. Motorn brukar ju dessutom gå illa, eller inte alls om tanken inte får avluftas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...ett pysande ljud, skall det vara, om du ser ljus i tanken så är det något som är galet...

Jäkla felstavningsprogram!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På gamla plåttankar (både OMC och Yamaha/Mariner) har jag haft s.a.s. två "hack" på tanklocket. Vrid två hack från helt öppet och locket är helt slutet och man kan skvalpa runt med tanken i bilen till macken, vrid ett hack från helt öppen och tankens luftning är öppen men locket sitter fortfarande på.

Kanske har du en sådan lösning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...