0123456789 11 Postad 28 April , 2016 (redigerade) Den nya båten för oss har ingen ingen luftning på tanklocket på 25 liters bensin plasttanken,ska den inte ha det?Båten vi hade innan hade det Redigerad 28 April , 2016 av 0123456789 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 1 Maj , 2016 Tja svårt o säga lägg upp en bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 263 Postad 1 Maj , 2016 Du märker om det behövs ett avluftningshål, om du sakta vrider upp locket efter en stunds körning, och hör/känner ett pysande ljus, då har du undertryck i tanken. Vissa tankar har en annan typ av avluftning, men det vanligaste är ju att den sitter i locket. Motorn brukar ju dessutom gå illa, eller inte alls om tanken inte får avluftas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 263 Postad 1 Maj , 2016 ...ett pysande ljud, skall det vara, om du ser ljus i tanken så är det något som är galet... Jäkla felstavningsprogram! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 2 Maj , 2016 På gamla plåttankar (både OMC och Yamaha/Mariner) har jag haft s.a.s. två "hack" på tanklocket. Vrid två hack från helt öppet och locket är helt slutet och man kan skvalpa runt med tanken i bilen till macken, vrid ett hack från helt öppen och tankens luftning är öppen men locket sitter fortfarande på. Kanske har du en sådan lösning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser