Barmeister 4 Postad 11 April , 2016 Hej Byter packning till avgaslimpa, krök etc. Vad mer kan man passa på att göra när man ändå har hela förgasarpaketet löst? Exempelvis flamdämparna, ska de kanske rengöras? Volvo Penta B30 Med vänlig hälsning, Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 25 Postad 11 April , 2016 (redigerade) Jag tror att jag lade mina i lacknafta, precis som alla förgasardelarna. Alltid gör det väl något:-)Berätta hur det går när prylarna ska på plats igen. Jag håller tummarna! Mattias Redigerad 11 April , 2016 av jmwa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 25 Postad 11 April , 2016 (redigerade) Råkade skicka inlägget två gånger, men förstår inte hur jag ska ta bort det ena. Därför denna text... Redigerad 11 April , 2016 av jmwa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 12 April , 2016 @Jmwa: Finns en funktion "dölj" i editorn intill "redigera". Redigera kan man göra upp till 2 timmar efter publicering, är nog samma för döljandet? Då får du motivera varför, skriv bara typ "dubbelpost". Inlägget försvinner då bums. (Men det sparas visst tillfälligt nånstans så admin kan ha litet koll.)@Barmeister: Har du en oscillerande slipmaskin? Haha, kolla den här filmsnutten om en hemgjord "ultraljudstvätt". Verkar väl ungefär lika effektiv som en riktig kan jag tycka. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 12 April , 2016 Fett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 12 April , 2016 @Jmwa: Finns en funktion "dölj" i editorn intill "redigera". Redigera kan man göra upp till 2 timmar efter publicering, är nog samma för döljandet? Då får du motivera varför, skriv bara typ "dubbelpost". Inlägget försvinner då bums. (Men det sparas visst tillfälligt nånstans så admin kan ha litet koll.) @Barmeister: Har du en oscillerande slipmaskin? Haha, kolla den här filmsnutten om en hemgjord "ultraljudstvätt". Verkar väl ungefär lika effektiv som en riktig kan jag tycka. :-) Ha ha! Ja resultatet såg ju riktigt lovande ut! Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 12 April , 2016 @Jmwa: Finns en funktion "dölj" i editorn intill "redigera". Redigera kan man göra upp till 2 timmar efter publicering, är nog samma för döljandet? Då får du motivera varför, skriv bara typ "dubbelpost". Inlägget försvinner då bums. (Men det sparas visst tillfälligt nånstans så admin kan ha litet koll.) @Barmeister: Har du en oscillerande slipmaskin? Haha, kolla den här filmsnutten om en hemgjord "ultraljudstvätt". Verkar väl ungefär lika effektiv som en riktig kan jag tycka. :-) Ha ha! Ja resultatet såg ju riktigt lovande ut! Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 12 April , 2016 Jag tror att jag lade mina i lacknafta, precis som alla förgasardelarna. Alltid gör det väl något:-)Berätta hur det går när prylarna ska på plats igen. Jag håller tummarna! Mattias Hej Mattias Det gick läskigt lätt att få loss allt... Limpan visade sig vara i aluminium och var i fint skick, gissar någon tidigare ägare har bytt. Nu ommålad och ny packning ska på. Sedan ska ju allt också vara tätt förstås, det återstår att se längre fram... Passade på och tog bort lite rost på motorblocket och målade lite. Återkommer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser