Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Micke_Boat

Sprängskiss/Reservdelslista Mariner 20HK 1975 års modell

Rekommendera Poster

Startade idag upp en gammal 20 Hk Mariner som satt på en båt som jag köpte i höstas. Motorn behöver en liten översyn och lite kärlek men startade efter lite övertalning. Nu i kväll så började jag att leta delar, bland annat impeller måste bytas. Det är en Mariner som är tillverkad av Yamaha. Modellen är Mariner 20 med serienummer 653-00xxxx och enligt de listor jag hittat så är det årsmodell 1975

 

Någon som har någon manual eller reservdelslista eller vet någon bra länk där jag kan leta delar?

 

Har letat på de ställen jag brukar leta men årsmodeller från 1975 verkar svårt. Hamnar oftast på amerikanska sidor då även Mercury har tillverkad ett antal motorer som de har satt Mariner-namnet på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Lintott

 

Tack för en mycket bra länk  :)  

Däremot så verkar det som om det bara är de Mariner-modeller som Mercury har byggt i USA. Det skiljer tydligen en del på de Mercury har byggt och de som Yamaha har byggt. Den Mariner-motorn som jag har är tillverkad av Yamaha. Däremot så var det en kanonbra länk då jag även har en gammal Mercury som ska fixas i ordning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Jo jag hittade också den men den är för motorer från 1984-1996 och min var från 1975 som jag skrev i början av inlägget. Det är lite detta som är problemet att hitta de äldre Mariner-motorernas uppgifter. i princip alla äldre Mariner-manualer hänvisar till USA byggda Mercury motorer.

Vi  letar vidare... någonstans där ute i cyberrymden finns rätt manual   :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...