Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
munge

Lättvikts 10 hk

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon har erfarenhet av Tohatsus 9,8 (den lätta varianten). Är den bra? Vad talar emot ett köp annat än att man inte kan trimma upp den i 15 hk? /Munge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har haft en 9.9 där strypningen var borttagen på. Den var svinbra och jag var mycket nöjd. Har svårt att tro att de övriga modellerna i den storleken skiljer sig nämnvärt. Det är ändaå i stort sett samma skit alltihopa oavsett vad du än köper för fabrikat tycker jag! Men som sagt....jag var oerhört nöjd. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Munge beror helt på vilken båt du ska ha den på. Tohatsu 9,8 är ju inte samma tryck som i en 9,9 som har större kubik. Den är ju lite klenare i det mesta. Till en mindre roddbåt är den helt okey. Eller ett liten planande båt går den nog att få i plan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har ingen egen erfarenhet av en 9,8:a. Utan mitt inlägg baseras på 9,9:an. Jag delar föregående författade inlägg. En Tothatsu 9,9 är en väl så bra fungerande basmotor. Att den sedan med ganska enkla medel kan justeras upp till högre varvtal och därmed högre vridmoment/effekt är inte helt fel. /mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK. Tack för svar. Vi pratar roddbåt i plast på ca 4,50 x 1,55. Två vuxna och tre barn vill ta sig fram utan större krav på fart och prestanda. /Munge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Munge! Med 9,9 hk kommer det gå alldeles utmärkt så länge man betonar -utan krav på fart och prestanda. 9,9 hk lär nog räcka rätt bra då tror jag. Hoppas hela familjen får en riktigt trevlig sommar! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...