Gå till innehåll
lördag 27 april 2024

Rekommendera Poster

Nu är det som var kvar av lagren som satt på spindeln avpressade. Som ni ser var det hög tid att byta. Ett under att förra ägaren inte ska ha märkt av detta .

post-107480-0-45376500-1437421892_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bild på det lilla som är kvar av lagret i struten och själva urlyftet.

Är kåpan verkligen skadad? På bilden ser det ut som om yttre lagerbanan sitter riktigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar jag vad det är för mojäng som sitter fast i skrovet under båten på bilden i detta inlägg. Någon som har en aning?

Ser ut som en ekolodsgivare, som man har monterat i en kloss, så att den ska vara riktad rakt neråt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åttio (80) ?? hk?

Jag hoppas att du inte förväntar dig några hastighetsrekord...

Ockelbo DC21 är en trevlig o fin båt, men... tycker den är seg även med VP 170

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Bild på det lilla som är kvar av lagret i struten och själva urlyftet.

Är kåpan verkligen skadad? På bilden ser det ut som om yttre lagerbanan sitter riktigt.

 

 

Vet inte vilken bild du refererar till men som du kan se på bilderna på lagren så var de helt slutkörda och har säkert roterat runt och slitit ner godset i kåpan varför det glappade när jag tryckte i de nya lagren. Man kunde även se hur det var slitet i metallen, inget snack om den saken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åttio (80) ?? hk?

Jag hoppas att du inte förväntar dig några hastighetsrekord...

Ockelbo DC21 är en trevlig o fin båt, men... tycker den är seg även med VP 170

 

Nej förväntar mig såklart inga hastighetsrekord. 17 knop duger bra för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Undrar jag vad det är för mojäng som sitter fast i skrovet under båten på bilden i detta inlägg. Någon som har en aning?

Ser ut som en ekolodsgivare, som man har monterat i en kloss, så att den ska vara riktad rakt neråt.

 

 

Aha knopmätare eller ekolod är bjudet. Hursom verkar den mest ivägen just nu när jag ska dra upp den på kärran.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr inte du ska förvänta dig att nå planingsfart med 80 tunga hästar i aktern på en Ock DC21a.

12-13 kn o en djävulsk häckvåg ackompanjerad av en för tungt belastad motor är min teori även om jag hoppas den är felaktig.

Nåja, jag seglar och 5 kn är för mig en bra marschfart så misströsta inte, man har lika kul i sakta mak som i 30kn. Fast längre :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr inte du ska förvänta dig att nå planingsfart med 80 tunga hästar i aktern på en Ock DC21a.

12-13 kn o en djävulsk häckvåg ackompanjerad av en för tungt belastad motor är min teori även om jag hoppas den är felaktig.

Nåja, jag seglar och 5 kn är för mig en bra marschfart så misströsta inte, man har lika kul i sakta mak som i 30kn. Fast längre :)

 

Jomän den planade finfint senast jag var ute. Men man kan ju förstå att folk börjar jaga hästar i takt med att rutinen växer. Och visst skulle det varit kul med ytterligare 15knop men då snackar vi högre omkostnader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...