Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Ruden

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    34
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Ruden

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

478 profilvisningar
  1. På jakt efter ovanstående. Alla tips tas tacksamt emot. Med vänlig hälsning, Johan
  2. Nu har jag monterat de gamla slitna hakarna och då funkar allt bra igen. Misstänker således att de nya piratkopiorna är lite överdimensionerade. Ska pröva med gamla hakarna och nya fjädrar och se om det räcker annars får jag väl gå loss med stålfil på nya hakarna.
  3. Bygeln rör sig relativt lätt i uppfällt läge. Men när jag fäller ner drevet verka det bli för tajt i kontaktytan mellan bygeln och de nya backhakarna, att det är de om hindrar bygeln från att kunna röra sig till backläget.
  4. Tack för svar ska kolla det där ordentligt. Saknar det där 2mm spelet mellan bygel och hakar nu. Suck.
  5. Hej Har precis monterat renoveringssats för backhake på mitt VP 280 drev, då de gamla hakarna verkade slitna och drevet flög upp vid back. All mekanik verkar intakt och jag tror delarna sitter där de ska och allt hade varit frid och fröjd om inte för en liten detalj (typiskt). Backen går inte att lägga i när drevet ligger nedfällt. Det blir ett stopp när jag försöker dra i gasreglaget. Någon som har en idé om vad som kan fela?
  6. Tack för svaren. Ska kolla in begmarknaden efter 4-6hk aktersnurra med badbryggfäste.
  7. Tack för svar. Hur skulle jag bäst kunna fästa en sådan motor om aktern ser ut som på bilden?
  8. Jag har en day cruiser på ca 1100 kg. Funderar på att investera i en extramotor typ en elmotor från biltema eller liknande så att man kan ta sig till land om olyckan är framme. Någon som har tips, förslag eller erfarenhet från dylika lösningar?
  9. Jomän den planade finfint senast jag var ute. Men man kan ju förstå att folk börjar jaga hästar i takt med att rutinen växer. Och visst skulle det varit kul med ytterligare 15knop men då snackar vi högre omkostnader.
  10. Ser ut som en ekolodsgivare, som man har monterat i en kloss, så att den ska vara riktad rakt neråt. Aha knopmätare eller ekolod är bjudet. Hursom verkar den mest ivägen just nu när jag ska dra upp den på kärran.
  11. Nej förväntar mig såklart inga hastighetsrekord. 17 knop duger bra för mig.
  12. Är kåpan verkligen skadad? På bilden ser det ut som om yttre lagerbanan sitter riktigt. Vet inte vilken bild du refererar till men som du kan se på bilderna på lagren så var de helt slutkörda och har säkert roterat runt och slitit ner godset i kåpan varför det glappade när jag tryckte i de nya lagren. Man kunde även se hur det var slitet i metallen, inget snack om den saken.
  13. Stort tack för svar :-) Tror att godset är för tunt för att svarva i dessvärre. Kan det vara en sån här kåpa jag söker?
  14. Yttre diametern på bild 2 mot motorn är 209,5mm. Ctc mellan skruvhålen är 90,9mm och 166,4mm. Spindeln sticker in i motorn 30,1mm (höjden om man ställer struten på ett bord och mäter distans mellan bordsskiva och gods).
×
×
  • Skapa nytt...