Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Maxsan

Var hitta mekaniker för motorinstallation?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en segelbåt i Karlshamn som är i ett ganska akut behov av motorbyte. Jag har hittat en begagnad motor som passar pris och effektmässigt, men kan inte installera den själv. Efter att ha ringt runt till lite verkstäder i närområdet så är det inte någon som vill göra det utan att man köper en ny motor direkt av dom.

 

Någon som vet var man hittar en människa med rätt kompetens i närheten av Karlshamn, eller som är villig att resa en bit? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Karlskronavarvet? :-)

 

Varv och andra som har med båtar att göra tror jag är uteslutet. De är fullbokade lång tid framöver så de kan troligen hjälpa dig först efter båtupptagningen.

 

Finns det någon mekanisk verkstad, bilverkstad eller lastbilsverkstad så kan det kanske vara lättare att få hjälp av dem eller av någon anställd som tar på sig ett uppdrag på fritiden/semestern för att tjäna lite extra pengar.

 

Om du kan få hjälp av någon annan att sätta motorn på plats kanske ett varv kan vara behjälpliga med att installera el, reglage mm om du köper delar från dem.

 

Lycka till!

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den motorn du köpt är naturligtvis inte av samma slag som den gamla!?

 

Peronligen är jag ganska okunnig/ointresserad av allt som motorer heter. Jag rör aldrig en skruv på min bil.

 

Båtmotorer har jag installerat en från början i en ny båt och plockat ur och i motorer ur nästan alla gamla båtar jag haft - av olika anledningar.

 

Det är egentligen inte så svårt. Rikta motorn är ju ganska viktigt och kan va lite klurigt - om man inte kan.

 

Sen är det som sagts väl nästan omöjligt att få nån firma som jobbar med båtar att ta på sig mer jobb just nu. Även båtmekaniker och hantverkare vill ha ett liv och kanske tom semester.

 

Till hösten tar de gärna emot jobb.

 

Hade beställt upptagning av min motorseglare och sjösättning ett par dar senare. Så dök det upp en transportsegling och jag insåg att jag inte skulle hinna med både den och ta hand om min båt före midsommar. Ville hellre segla än polera på min gamla båt.  :huh:

 

Ringde lite urskulldande till min båtmekaniker (som skulle lyfta)  och talade om att jag inte hann ta upp före midsommar. Han blev jätteglad över att slippa ett par timmars jobb före midsommar.Han hade mer än han egentligen hann med ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...