Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mrplasma

Yamarin Cross 64 Br

Rekommendera Poster

Jag var och hämtade min nya (2017) i fredags och har åkt en del i helgen trots det dåliga vädret. Vilken båt, är helnöjd såhär långt. Trimplan är dock ett måste så inget att fundera på om man är osäker.

 

Jag tror alla frågor i tråden har blivit besvarade innan men om det är någon som undrar något så kan jag säkert svara på det. Har även typ alla tillbehören. :)

 

Hej, har precis köpt en Cross 64BR med de flesta tillbehören (sjösättning slutet maj). Var dock osäker på trimplan och vi kom överens om att jag skulle testa utan först och eftermontera om jag kände att det behövdes (ingen skillnad i pris enl. firman). Är därför lite nyfiken på dina erfarenheter kring det om du har lust att utveckla något :-)

 

Tack på förhand,

 

Mvh, Jonne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag var och hämtade min nya (2017) i fredags och har åkt en del i helgen trots det dåliga vädret. Vilken båt, är helnöjd såhär långt. Trimplan är dock ett måste så inget att fundera på om man är osäker.

 

Jag tror alla frågor i tråden har blivit besvarade innan men om det är någon som undrar något så kan jag säkert svara på det. Har även typ alla tillbehören. :)

 

Hej, har precis köpt en Cross 64BR med de flesta tillbehören (sjösättning slutet maj). Var dock osäker på trimplan och vi kom överens om att jag skulle testa utan först och eftermontera om jag kände att det behövdes (ingen skillnad i pris enl. firman). Är därför lite nyfiken på dina erfarenheter kring det om du har lust att utveckla något :-)

 

Tack på förhand,

 

Mvh, Jonne

 

Om du inte behöver betala mer, så sätt dit dem omg! Är inte ett super måste att ha, men de gånger du vill köra lite fortare i tex sidsjö kan det vara bra att räta upp den för skönare gång! För att få båten i plan behövs det inte! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till en fin båt!

Jag hade förmånen att köra utan trimplan innan jag fick hem dem! De var restade. Själv använder jag trimplan väldigt sällan och kan tycka att man kan köra utan om man tycker det. Visst kan det vara bra ibland, men nog har jag kört båtar som är i större behov!

 

Tack! Ok, att man måste ha trimplan kanske är lite osant men det är i alla fall väldigt lätt att känna skillnad när man använder trimplanen. Jag använder min båt i Stockholms skärgård och kör den ofta själv så tycker det är skönt att räta ut den med hjälp av trimplan så man slipper "spänna sig" på grund av lutningen, plus sidosjö och motsjö. Men att man inte behöver de för att komma upp i plan som du skriver tidigare här är jag helt enig om, båten skuttar upp så lätt ändå.

 

 

 

 

Jag var och hämtade min nya (2017) i fredags och har åkt en del i helgen trots det dåliga vädret. Vilken båt, är helnöjd såhär långt. Trimplan är dock ett måste så inget att fundera på om man är osäker.

 

Jag tror alla frågor i tråden har blivit besvarade innan men om det är någon som undrar något så kan jag säkert svara på det. Har även typ alla tillbehören. :)

 

Hej, har precis köpt en Cross 64BR med de flesta tillbehören (sjösättning slutet maj). Var dock osäker på trimplan och vi kom överens om att jag skulle testa utan först och eftermontera om jag kände att det behövdes (ingen skillnad i pris enl. firman). Är därför lite nyfiken på dina erfarenheter kring det om du har lust att utveckla något :-)

 

Tack på förhand,

 

Mvh, Jonne

 

 

Jag antar att du menar att det skulle kosta lika mycket om du monterar nu eller senare, dvs inget billigare att ta det direkt vid leverans. Trimplan kostar ju en del så vill man spara kan det vara vettigt att testa utan kanske, beror på hur/var du kör. Antar din också är helt ny så du kan ju ta det vid 20-timmars servicen annars.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant att höra hur ni upplever era båtar idag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, någon som testat att montera Zipwake interceptorer på sin 64a? Funkar det utan att svetsa på ytterligare fästplatta på akterspegeln?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå där!

Är det någon som monterat en kompass i sin Cross 64 BR?

Jag tycker inte det finns ngn given plats för den, eller den givna platsen är ovanför plottern men där är det ju monterat ngn mjuk stoppning på ovansidan och där känns det inte så lyckat att montera en kompass.

 

Mvh,

Johan C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

ytterligare en fråga från en nybliven ägare.

Är det någon som hittat en bra 12v kyl att placera i babords pulpet?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...