Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
lary

Zoomningsnivå Eniro på sjön

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en handhållen plotter som räcker gott för mina behov men lite som reserv laddade jag ner Enro på sjön till min Samsungtelefon för ett tag sen.Först bara gratisversionen men senare även betalvarianten för att ladda delar av sjökorten till telefonen.

Mitt problem är att jag inte hittar nån referens till zoomningen, alltså nåt streck i ett hörn som anger vad streckets längd på kortet motsvarar i verkligheten. Jag har heller inte hittat nån enkel o  pedagogisk manual för itdumskallar som jag själv.

Hoppas någon vill hjälpa mig. 

Tack!  // Lary

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns. Skicka som förslag till eniro.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns. Skicka som förslag till eniro.

Helt värdelöst i så fall. Tittar man på sjökort på Eniros vanliga hemsida finns skallinjal nere i högra hörnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tror inte det finns. Skicka som förslag till eniro.

Helt värdelöst i så fall. Tittar man på sjökort på Eniros vanliga hemsida finns skallinjal nere i högra hörnet.

 

 

Ja, appen uppdateras sällan men de jobbar på en buggfix just nu till android kanske att man ser över båda apparna med funktioner osv. Jag saknar även olika zoomnivåer där kartan uppdateras fortlöpande, finns nu bara en zoomnivå.

 

Skicka gärna mail om detta till eniro så kanske dom fixar detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

info@eniro.com samt mobile@eniro.com

Redigerad av auxvoice

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ju fler som klagar ju troligare är det att dom kommer med uppdatering med nya funktioner osv... Skicka mail... Till info@eniro.com samt mobile@eniro.com

 

De svarade mig efter ca 2-3 veckor.

 

Spårningsfunktionen finns inte i android som de gör på ios vad ja kan hitta så där blev man lurad...

Redigerad av auxvoice

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ju fler som klagar ju troligare är det att dom kommer med uppdatering med nya funktioner osv... Skicka mail... Till info@eniro.com samt mobile@eniro.com

 

De svarade mig efter ca 2-3 veckor.

 

Spårningsfunktionen finns inte i android som de gör på ios vad ja kan hitta så där blev man lurad

 

Om det nu är så att avstånd (skala) inte går att få fram vid olika zoomning så är det ju väldigt konstigt att Eniros app både i PB och Till Rors fått hyfsade omdömen. För mig fullständigt obegripligt faktist.

PS. Jag har mailat Eniro.

// Lary

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen skalstock varken på Samsung eller Ipad, har försökt få fram i menyer utan framgång. Har dock gratisversionen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen skalstock varken på Samsung eller Ipad, har försökt få fram i menyer utan framgång. Har dock gratisversionen.

 

 

Har du mailat eniro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min Ipad visas referens för 0,5 respektive 1 distans, samt ETA till dessa punkter i minuter, på kurslinjen så snart båten är i rörelse. Vet ej om jag gjort någon inställning för att få till detta, men tror inte det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara något?

Jag hoppas den går att öppna?

På sjön Guide - Android.pdf

Hej!

Jag har en handhållen plotter som räcker gott för mina behov men lite som reserv laddade jag ner Enro på sjön till min Samsungtelefon för ett tag sen.Först bara gratisversionen men senare även betalvarianten för att ladda delar av sjökorten till telefonen.

Mitt problem är att jag inte hittar nån referens till zoomningen, alltså nåt streck i ett hörn som anger vad streckets längd på kortet motsvarar i verkligheten. Jag har heller inte hittat nån enkel o  pedagogisk manual för itdumskallar som jag själv.

Hoppas någon vill hjälpa mig. 

Tack!  // Lary

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...