firefish 245 Postad 12 April , 2015 Jag startar en ny tråd om Loctite 577 eftersom jag har en del funderingar. Jag har bytt genomföringar och hunnit montera tre av kulventilerna. Jag har då använt Loctite 577. Sedan läste jag Loctites instruktioner och där stod det att man skulle dra förbandet i botten och dra åt. Jag har inte gjort det utan har läst att man bara behöver dra tills i det här fallet spindeln på kulventilen pekar åt rätt håll. Jag har sedan läst lite till och alla verkar göra olika med 577, vissa kör med extramutter som mothåll för ventilen och det verkar ju smart. Jag blev givetvis orolig och gick ut för att känna hur hårt en ventil satt och jag fick ta i ganska bra innan den släppte. Det var heller inte så att det knäppte till och den släppte utan den gick trögt hela vägen av. Frågan är nu, ska jag ta loss de andra två också samt göra om dem med låsmutter på insidan eller ska jag låta det vara? De sitter lite dumt till och jag lär behöva göra om genomföringarna också eftersom de nog kommer ta skada när jag ska vålda av ventilerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 12 April , 2015 Har du bara fått in klet så du fyllt gängan så ska det funka. Hur som helst så kommer det, om det mot förmodan läcker, att göra det minimalt och då kan du göra om det i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser