Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
larssonm

reservdelar till en Mercury Thunderbolt 650(65hk) -75 ?

Rekommendera Poster

Hej!

Är det nån av er som har förslag på vart jag kan beställa reservdelar till en Mercury Thunderbolt 650(65hk) -75 ?

Har googlat runt, men i sverige har jag bara hittat en del delar till -77 & nyare..

Har kollat i USA och där finns det mycket, men de skickar tydligen inte Mercury originaldelar till sverige säger de.

Funderade på sån där tjänst man kan skaffa och få en adress i USA som sakerna skickas till och som nån sedan skickar vidare till mig, dock är det dyr frakt från usa...

 

Köper helst ifrån Sverige!

 

Behöver packboxar, o-ringar, packningar till motorn, renoveringssatser till förgasarna, nya lager till riggen, vattenpump & impeller och termostat!

 

/Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Goggla med reservdelar mercury båtmotorer och ring sedan någon av de som dyker upp så löser det sig säkert.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag kan sälja min Mercury Thunderbolt 65 hk kort rigg troligtvis från -73 eller -74. Startar och går fint på både tomgång och med mer gas, växlar fint, har en tvåbladig propeller. Denna har fyra cylindrar. Impellern behöver bytas, kommer lite vatten som ligger kvar i slangen. Reglage och elstart.

 

Fler bilder på hemsidan: www.miore.tictail.com

 

Detta är en entusiast motor, köpte grannens båt och då följde denna med. Grannen har inte använt den mycket, väldigt lite och startade efter 4 sekunder när vi provade. Han var nästan ledsen att den startade. En vän sa till mig att han skulle lätt sälja den för 10.000 kr så jag hoppas på det. Välkommen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...